درباره آخرین آمار ورود و خروج زوار اربعین اظهار کرد: بر اساس توافق‌های  صورت گرفته ویزای ورود به کشور عراق در ایام اربعین برداشته شد و در مقابل زائرین عراقی هم که می‌خواهند ۲۸ صفر به ایران بیایند به مدت ۲ ماه ویزایشان  لغو شد.

او درباره آخرین آمار بازگشت زائران گفت: تاکنون از ۳ میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۸ نفر زائر  تعداد ۲ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۴۶۵ نفر به کشور بازگشته اند.

رشیدیان ادامه داد: امروز فقط از مرز مهران هزار و دویست و پنجاه و نه نفر وارد کشور عراق شده اند و ۱۰۳ هزار و ۵۸۰ نفر هم خارج شده اند وحجم خروج شرایط مناسبی دارد و اگر به همین صورت ادامه پیدا کند تا سه روز آینده تمام زائران خارج می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هنوز برخی از زائران در حال ورود به کشور عراق هستند و به احتمال زیاد چند روزی را در عراق می‌مانند، افزود: سامانه سما این هفته جمع آوری خواهد شد و از هفته آینده روند ورود به کشور عراق همانند گذشته خواهد بود.

او با اشاره به آمار فوتی‌ها گفت: متاسفانه آمار فوتی‌ها رو به افزایش بوده و ۱۰۹ تن فوت شدند که ۶۰ تن آن‌ها بصورت عادی و حدود ۴۰ آن دیگر هم در تصادفات جان خود را از دست دادند و امیدوار هستیم این آمار افزایشی نداشته باشند؛ علت فوت بیشتر افراد ایست قلبی و مشکلات تنفسی بوده و به همین دلیل توصیه ما به زائران این است که پیش از حرکت حتما از صحت و آمادگی جسمانی خود مطلع شوند.

رشیدیان درباره بیمه افراد فوت شده گفت: ۷ تن از فوتی‌ها در سامانه سما ثبت نام نکرده بودند؛ برای افرادی که در تصادفات جان خود را از دست دادند ۲۴۰ میلیون تومان مبلغ بیمه و برای افرادی که به صورت عادی فوت کردند ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.