بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهد، ذرت بو داده به علت کالری پایین و فیبر زیاد یک میان وعده اصلی برای افردای است که در طول روز از رژیم های غذایی خاص پیروی می کنند.

فیبر ذرت نقش اساسی در کاهش قند خون به ویژه در افراد مبتلا به دیابت دارد. همچنین این مواد (فیبر)، موجب کاهش کلسترول می شود، در حقیقت روغن موجود در دانه و پوست ذرت سبب پایین آمدن کلسترول توسط پلاسمای خون به ویژه در میان افراد میانسال و سالمند می شود.

ذرت بوداده حاوی املاح معدنی فراوانی است و ویتامین هایی نظیر A، E، B6، تیامین، نیاسین و ریبوفلاوین در این ماده غذایی وجود دارد.

مصرف یک وعده ذرت بو داده در طول روز نیاز بدن به آهن، منگنز، کلسیم، فسفر، مس، منیزیم، پتاسیم و روی را تامین می کند. پوسته ذرت بو داده حاوی آنتی اکسیدان و مواد ضد التهاب است و درصد ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی-عروقی را در بزرگسالی کاهش می دهد.

فواید این ماده غذایی در حالت بدون روغن در بیشترین مقدار است و اگر همراه مقدار زیادی نمک، کره، روغن و افزودنی های دیگر تهیه شود خاصیت خود را از دست می‌دهد و موجب افزایش وزن نیز می شود.

ذرت بوداده به دلیل کالری و قند پایین می تواند یک میان وعده مناسب برای افراد دیابتی باشد. این خوراکی در دسترس، میزان قند خون فرد را افزایش نمی دهد بنابراین یک ماده غذایی ایمن برای مصرف بین وعده های غذایی اصلی محسوب می شود.

ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ذرت بو داده علاوه بر اینکه از پیشرفت سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری می کند، در شادابی پوست، مو و ناخن نیز موثر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.