هفته پیش روح‌الله زم سرشبکه آمدنیوز که نزدیک به چهار سال بود علیه نظام و گروه‌های مختلف سیاسی، اخبار دروغین و ساختگی منتشر می‌کرد و سعی در نفرت‌پراکنی و آشوب در فضای سیاسی کشور داشت، در یک عملیات فریب پیچیده از سوی سازمان اطلاعات سپاه، دستگیر شد.

آمدنیوز در بسیاری از اخبارش سعی در تحریک مردم و جریانات سیاسی کشور علیه یکدیگر داشت. در همین راستا خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران خود پرسیده بود که «شما نقش رسانه‌های مانند آمدنیوز را در ایجاد تفرقه سیاسی درکشور و در میان گروه‌های سیاسی و مردم چگونه ارزیابی می‌کنید؟»

تفرقه برای شوراندن مردم و مسئولان علیه یکدیگر/ مسیح علی‌نژاد را بگیرد تا جشن ملی اعلام شود

بسیاری از کاربران خبرآنلاین، معتقد بودند که ویژگی اصلی این شبکه ایجاد تفرقه افکنی بوده است و برخی دیگر موضع‌گیری‌هایی که بعد از دستگیری روح الله زم، علیه یک جناح خاص می‌شود را عاملی برای تفرقه جدید دانستند.

مخاطبی درباره اخبار تفرقه‌آمیز آمدنیوز نوشت: «خیانتش دقیقا همین بود براش اصلاح طلب و اصولگرا و دولت و نظام و چپ و راست فرقی نداشت یه کاری می‌کرد همه رو علیه هم بشورونه». 

سیامک درباره دستگیری روح الله زم و ویژگی که آمدنیوز داشت برای خبرآنلاین نوشت: «قطعا کار آمدنیوز همین بود. شما نگاه کنید چقدر می‌خواستند کارهای آمدنیوز رو به گردن اصلاح طلب‌ها یا دولت بندازن! در مقابل هم یه عده‌ای کم خرد می‌خواستند بگن این کار خود نظامه! چرا نمی‌خوایم قبول کنیم کار آمدنیوز همین بود که بین ما تفرقه بندازه؟»

کاربر دیگری که نامش را منتشر نکرده است، هم نوشت: «می‌خواست مردم رو به جون هم بندازه و مسئولان رو هم علیه هم تحریک کند». فردی هم در پاسخ به او نوشت: مسیح علی نژاد را بگیرید تا جشن ملی اعلام شود.

کاربری دیگر نیز درباره متهم کردن جناح های خاص در ماجرای آمدنیوز نوشت: «اگر بخواهند توی اعترافاتش علیه یه جناح استفاده کنند خودش می‌شود تفرقه جدید». حمید ابراهیمی هم درپاسخ به این کاربری که نامش را منتشر نکرده است، نوشت: «گل گفتی ما نباید خودمون یه تفرقه جدید درست کنیم این آدم خیانت زیادی کرد خدا جوابشو بده».

سعید اما کانال آمدنیوز را موجب ایجاد تفرقه بین اقوام مختلف ایرانی دانست و نوشت: «آمدنیوز نه تنها موجب تفرقه سیاسی بین مردم شد، بلکه باعث تفرقه قومی قبیله ای، اعتقادی و ... هم شد. تفرقه بین اقوام مختلف ایران، تفرقه بین شیعه و سنی در پاره‌ای از مطالب آمدنیوز کاملا به چشم می‌خورد».

چطور نمی‌شود اختلاسگران را گرفت؟

برخی کاربران خبرآنلاین هم به بهانه بازداشت روح‌الله زم، خواستار برخورد با اختلاسگران و اشراف اطلاعاتی بر آنان شدند. این دسته از کاربران معتقدند که باید مافیای اقتصادی را دستگیر کرد و تنها دستگیری روح‌الله زم که آن «یک فرد تاریخ مصرف گذشته» می‌دانند، مشکلات کشور را حل نمی‌کند. اکبر در همین رابطه، نوشت: «چطور دروغ پرداز ها دستگیر میشن ولی اختلاسگران را نمی‌شود؟» کاربر دیگری هم که نامش را ننوشته است، نوشت: «اقتدار یعنی دستگیری مافیای مسکن نه یک آدم افسرده و بیمار تاریخ گذشته مانند زم».

فرد دیگری هم از اختلافات طبقاتی نوشت: «آمدنیوزها برای چی بوجود آمدند. تا زمانیکه اختلاف طبقاتی هست و فساد و اختلاس ریشه دارد. این شبکه‌ها هم سوء استفاده می‌کنند. باید مردم را راضی نگه داشت چون اصلی‌ترین سرمایه‌های هر حکومتی نیروی انسانی‌اش هست».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.