دویچه وله گزارش داد، آنگرت کرامپ کارن‌باوئر، وزیر دفاع آلمان در اظهاراتی هم حمله ترکیه به شمال سوریه را محکوم کرد و هم قابل اعتماد بودن آمریکا به عنوان یک شریک راهبردی را زیر سوال برد.

کرامپ کارن‌باوئر گفت، این که نیروهای آمریکایی از شمال سوریه عقب‌نشینی کرده و نیروهای کُرد را تنها بگذارند اتفاقی است که در بلندمدت برای ناتو "مخرب" خواهد بود.

او در اظهاراتش در جریان یک اجلاس اعضای حزب اتحاد سوسیال مسیحی در شهر مونیخ خاطر نشان کرد: این اتفاق پرسشی واقعی را درباره قابل اعتماد بودن قدرتمندترین شریک ائتلافی ما در جهان به وجود می آورد.

کرامپ کارن‌باوئر همچنین در خصوص حمله ترکیه به سوریه گفت، این که یکی از اعضای ائتلاف ناتو اقدام به نقض مرزهای یک کشور همسایه خود با زور می‌کند "باعث به خطر افتادن بنیان نظم بعد از جنگ" می‌شود.

او که رهبر حزب اتحاد دموکرات مسیحی است در ادامه خواستار یک سیاست خارجی جسورتر کشورش در رسیدگی به مسائل راهبردی شد.

وزیر دفاع آلمان تاکید کرد: آخرین باری که ما به عنوان کشور آلمان و همچنین خود ما به عنوان دو حزب اتحاد دموکرات مسیحی و اتحاد سوسیال مسیحی یک طرح پیشنهادی اساسی در قبال این مسائل مهم بین المللی ارائه کردیم کِی بود؟

وی افزود: من دیگر نمی‌توانم بشنوم که ما صرفاً نگران هستیم و فقط با نگرانی همه چیز را نظاره می‌کنیم و در حاشیه قرار داریم. ما قدرتمند هستیم و ظیفه ما است و باید که ما سرانجام زمانی پاسخهای سیاسی خود را ارائه دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.