دکتر سعید شفیقیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی تماس با مرکز پیام فوریت های پزشکی دانشکده رأس ساعت ۴:۳۰ بامداد گزارش تصادف در گردنه اسدآباد- همدان اعلام شد و در کمترین زمان، سه کد مأموریت این مرکز به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه ترافیکی که بین دو دستگاه اتوبوس و دو دستگاه سواری به صورت رخ به رخ صورت گرفته، ۳۲ نفر مصدوم شدند و متأسفانه یک نفر در دم جان باخت.

شفیقیان خاطرنشان کرد: مصدومان توسط پرسنل EMS به بیمارستان حضرت قائم(عج) انتقال داده شدند و با حضور متخصص جراحی در اورژانس و همکاری کادر پرستاری در همان دقایق اولیه حادثه، کلیه اقدامات تشخیصی و درمانی در اسرع وقت انجام شد.

وی گفت: از تعداد ۲۷ مصدوم منتقل شده به بیمارستان، به نقل از مهدی بسطامی مدیر بیمارستان، ۱۰ نفر تحت نظر بوده و از این ۱۰ نفر نیز برای سه نفر chest tub توسط جراح تعبیه شد و یک نفر هم در صف اعزام قرار دارد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد خاطرنشان کرد: ۱۷ نفر نیز به صورت سرپایی، خدمات درمانی را دریافت کردند و در نمازخانه بیمارستان حضرت قائم(عج) اسکان داده شدند.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم گفت: علت وقوع حادثه تصادف بین دو دستگاه اتوبوس در گردنه خواب آلودگی یکی از رانندگان بوده که بارندگی و لغزندگی جاده نیز در وقوع این اتفاق بی تأثیر نبوده است.

به گزارش ایسنا؛ از نظر مدیریت بحران، سطح این بحران E-۲(سطح بیمارستانی) است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.