«الکساندر نوواک» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در بلگراد اظهار داشت: روسیه ۹۰ درصد شرایط توافق اوپک پلاس را در ماه سپتامبر اجرا کرد.

وی افزود: در مجموع کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان غیراوپکی بیش از تعهدات خود در چارچوب اوپک پلاس اقدام کردند که علت آن کاهش تولید نفت عربستان سعودی بخاطر حمله به مراکز نفتی این کشور بود.

کشورهای عضو «اوپک پلاس» از ماه ژانویه توافقی را به اجرا گذاشتند که عرضه نفت آنها را در مجموع ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش داد. هدف از این تصمیم، تنظیم عرضه، جلوگیری از سقوط بهای نفت و حتی صعودی کردن آن بود.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز شنبه ۲۳ شهریورماه در عملیاتی با عنوان "توازن بازدارندگی دوم "پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" وابسته به شرکت نفتی "آرامکو" عربستان را هدف ۱۰ پهپاد خود قرار داد که بر اثر آن حدود ۵۰ درصد از صادرات نفت خام عربستان به بازارهای جهانی کاسته شد.

نوواک در ادامه سخنان خود گفت که افزایش تولید کنسانتره گازی باعث شد که روسیه نتواند در ماه سپتامبر به صورت کامل توافق با اوپک پلاس را اجرا کند.

وزیر انرژی روسیه خاطرنشان کرد: روسیه سعی دارد قرارداد اوپک پلاس را در ماه اکتبر (ماه جاری میلادی) به صورت کامل اجرا کند.

روسیه روزانه ۱۱ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند و جزو کشورهای پیشرو در تولید نفت به حساب می‌آید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.