یک مقام ارشد نظامی کره شمالی روز دوشنبه گفت، واشنگتن و سئول باید راه حل‌های جدیدی را برای خاتمه دادن به بن بست فعلی در شبه جزیره کره ارائه دهند.

«کیم هیونگ ریونگ»، قائم مقام فرماندهی نیروهای مسلح کره شمالی حاضر در نشست امنیتی پکن گفت که اتخاذ سیاست‌های خصمانه در قبال پیونگ یانگ عواقب جدی دربردارد.

این مقام ارشد نظامی کره شمالی در سخنان خود بر تلاش‌های پیونگ یانگ برای برقراری یک صلح ماندگار در شبه جزیره کره اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، کره شمالی اخیرا نیز به آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بابت مطرح کردن موضوع آزمایش موشک‌های این کشور در نشست غیر علنی شورای امنیت سازمان ملل متحد هشدار داد.

به گزارش راشاتودی، کیم هیونگ ریونگ در ادامه گفت به دلیل اقدامات دولت‌های ایالات متحده و کره جنوبی اوضاع به حالتی از تنش‌های خطرناک و نادرست بازگشته است.

وی همچنین کره جنوبی را به اتخاذ «رفتار دوگانه» و تداوم انجام رزمایش با آمریکا و خرید تجهیزات پیشرفته نظامی از این کشور متهم کرد.

کره شمالی هفته گذشته با محکوم کردن برگزاری رزمایش جدید آمریکا با کره جنوبی، انجام مذاکرات صلح با واشنگتن در برهه کنونی را بی‌فایده خواند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.