صبح امروز (سه شنبه ۳۰مهر)، محمد سرشار، مدیر شبکه پویا اعلام کرد که از فردا (اول آبان) هیچ‌گونه آگهی بازرگانی در شبکه پویا پخش نخواهد شد. سرشار در باره این اتفاق در صفحه شخصی خود نوشت: «از فردا یکم آبان ۹۸، شبکه کودک یک گام بلند دیگر را برای بهتر شدن و نزدیکتر شدن به الگوی رسانه_مربی برمی‌دارد؛ شبکه کودک بدون تبلیغات بازرگانی.»

این تصمیم مدیر شبکه پویا در حالی گرفته شد که چندی پیش در فضای مجازی نسبت به میزان زیاد آگهی‌های موجود در شبکه کودک و محتوای نامناسب این تبلیغات برای کودکان انتقادات فراوانی مطرح شده بود. این توئیت محمد سرشار واکنش یکی از روزنامه نگاران را در پی داشت که بابت این موضوع ابراز خرسندی کرده بود. در ادامه همین موضوع جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در توئیتی نوشت: «نهی از منکر کنید، جواب می‌دهد.»

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، کارشناس امور دینی و فرهنگی به گونه‌ای دیگر به توئیت جلیل محبی واکنش نشان داد و نوشت: «امیدوارم این طور باشد. البته اینجا اگر جواب بدهد برای این است که فایده آگهی در شبکه کودک برای سازمان بیش از هزینه‌اش نبود. موافقید مثلا زورتان را برای شبکه سه امتحان کنید؟ بگویید چه جنایتی دارند با این نوع آگهی‌ها بازرگانی بی ضابطه می‌کنند و پایش بایستید. ماهم پشت سر شما.»

5283848

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.