بر اساس تصمیم پنجمین جلسه بررسی طرح توزیع رایگان شیر مدرسه، از ابتدای آبان سال جاری، این طرح اجرایی می‌شود.

عباس قبادی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت طی ابلاغیه‌ای، نحوه اجرای این طرح در سال جاری را به انجمن صنایع فرآورده های لبنی ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه، ۸ استان کمتر برخوردار بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان،کرمان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان برای توزیع رایگان شیر مدرسه در نظر گرفته شده‌اند.

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش پیش از این گفته بود که ستاد تنظیم بازار، پیشنهادی دارد که برای ۸ استان محروم کشور، شیر اختصاص دهند و خودشان حمایت کنند.

 

طرح توزیع شیر رایگان در مدارس کشور از سال ۱۳۷۹ با پوشش قرار دادن ۱۰ هزار دانش‌آموز در کشور آغاز شد؛ این طرح ادامه پیدا کرد تا آنکه کم‌کم تمام دانش‌آموزان در سراسر کشور چه آنها که در مدارس روزانه تحصیل می‌کنند و چه آنان که در شبانه‌روزی‌ها درس می‌خوانند تحت پوشش شیر مدرسه قرار گرفتند؛ حتی در این طرح فرقی بین دانش‌آموزان محصل در مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد.

بر اساس این طرح مقرر شده بود که بین دانش‌آموزان ۷۰ نوبت شیر در طول سال تحصیلی توزیع شود اما این میزان طی سال‌های گذشته همواره کمتر از این میزان بود و در نهایت طی دو سال گذشته قطع شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.