الجزیره گزارش داد، به دنبال توافقی که میان ترکیه و روسیه در سوچی درباره سوریه حاصل شد، وزارت دفاع ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در این مرحله جز منطقه عملیات چشمه صلح، هیچ نیازی به انجام عملیات جدید نیست.

به این ترتیب در خارج از منطقه عملیات کنونی عملیات دیگری انجام نمی‌شود.

به موجب این بیانیه که توضیحاتی در مورد آخرین تحولات مربوط به عملیات ترکیه در شمال سوریه موسوم به "چشمه صلح" ارائه شده، آمریکا در پایان مهلت ۱۲۰ ساعته، عقب‌نشینی کامل نیروهای دموکراتیک سوریه منطقه امن در شمال شرق سوریه را به اطلاع آنکارا رسانده است.

در ادامه این بیانیه ضمن یادآوری توافق آنکارا-واشنگتن در ۱۷ اکتبر مبنی بر لزوم خروج نیروهای کرد طی ۱۲۰ ساعت از منطقه امن، تاکید شده است: ترکیه در خصوص تحقق این توافق حساسیت لازم را تاکنون نشان داده است. هرگز اجازه نخواهیم داد کریدور "تروریستی" در مرزهای جنوبی‌ کشورمان تشکیل شود، با قاطعیت به مبارزه با "تروریسم" ادامه خواهیم داد. 

در این بیانیه آمده است:‌ در چاچوب توافق میان روسای جمهوری ترکیه و روسیه در سوچی در ۲۲ اکتبر، کار مشترک با روسیه از چهارشنبه ۲۳ اکتبر آغاز می‌شود. بنابراین، با ایجاد یک کریدور صلح در منطقه، برادران آواره سوری ما قادر خواهند بود به طور داوطلبانه و با اطمینان به خانه‌ها و سرزمین‌های خود بازگردند.

این وزارتخانه تاکید کرد، از امروز تلاش مشترک برای توافقات سوچی که بین اردوغان و ولادیمیر پوتین حاصل شده شروع می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.