اشرف غنی در گفت‌وگو با شبکه «ان اچ کی» ژاپن تصریح کرد: در صورت تصمیم نیروهای خارجی برای خروج از افغانستان، باید با دولت این کشور گفت‌وگو کنند.

سخنان رئیس‌جمهوری افغانستان در حالی مطرح می‌شود که پنتاگون با توجه به سفر اخیر "مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا به کابل در مورد خروج زود هنگام نیروهای این کشور از افغانستان مشغول کار است.

غنی افزود: برای رسیدن به صلح نیاز به گفت‌وگوهای مستقیم با گروه طالبان از طریق یک دولت مشروع است. وی همچنان از حاشیه ماندن حکومت افغانستان در مذاکرات صلح میان ایالات متحده امریکا و طالبان ابراز نارضایتی کرد.

رئیس جمهوری افغانستان تصریح کرد: صلح تنها زمانی محقق می‌شود که دولت مشروع افغانستان و طالبان به طور مستقیم مذاکره کنند. گروه طالبان باید تلاش کند که صدای آنان از طریق انتخابات نه از طریق خشونت شنیده شود.

اتحادیه اروپا و «زلمی خلیل زاد» فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا در امور صلح افغانستان در نشست روز سه شنبه در شهر بروکسل بر برقراری آتش‌بس در افغانستان تاکید کردند و از طالبان خواستند که وارد مذاکرات میان‌افغان‌ها شوند.

براساس بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و خلیل زاد، صلح پایدار در افغانستان تنها از طریق یک توافق سیاسی بدست خواهد آمد و برای رسیدن به این هدف نمایندگان ایالات متحده و اروپا وعده حمایت از گفت‌وگوهای میان دولت افغانستان، طالبان و دیگر رهبران سیاسی و جامعه مدنی افغانستان را می‌دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.