مایکل لینک روز چهارشنبه در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با موضوع نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی برگزار شد، بر عدم همکاری این رژیم با گزارشگر ویژه حقوق بشری تاکید کرد و گفت اسرائیل مجوز ورود برای بررسی گزارش ها به او نداده است.

وی افزود هیچ گونه امکان حضور در سرزمین های اشغالی و دیدار با افراد و سازمان ها و همچنین جمع آوری مدارک نداشتیم. عدم همکاری به نفع هیچ کسی نیست .

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد وضعیت غزه را دچار بحران شدید انسانی دانست و گفت اگر من در مورد یک فاجعه طبیعی و مقیاس درد و رنج های انسانی به شما گزارش می دادم ، وضعیت غزه به درستی برچسب یک فاجعه را خواهد داشت.

لینک ادامه داد: اما من در مورد یک فاجعه انسانی ساخته شده، محاصره هوایی ، دریایی و زمینی ۱۲ ساله غزه از سوی اسرائیل با شما صحبت می کنم و این یک فاجعه نیست بلکه یک بی عدالتی است که باید در صدر دستور کار جهان قرار بگیرد تا خاتمه یابد. وی تاکید کرد: محاصره غزه نوعی مجازات جمعی است که طبق ماده ۳۳ کنوانسیون چهارم ژنو به صراحت ممنوع است.

وی اضافه کرد: اوضاع اقتصادی غزه همچنان از وخیم به حاد تا غیرقابل تصور ادامه دارد. براساس گزارش ژوئیه ۲۰۱۹ در مورد فلسطین که توسط کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل صادر شده ، چهار نفر از پنج کارمند غزه با کمتر از حداقل دستمزد کار می کنند ، سهم بخش‌های تولیدی غزه از ۲۸٪ به ۱۳٪ تولید ناخالص داخلی کاهش یافته است. بین سال‌های ۱۹۹۴ و ۲۰۱۸ ، سهم تولید به نصف کاهش یافته و به ۸٪ رسیده است و سرانه تولید ناخالص داخلی واقعی آن هم اکنون کمتر از نیمی از آن در کرانه باختری است.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره رژیم صهیونیستی اظهار کرد: سیستم مراقبت های بهداشتی در حال فروپاشی است ، آب موجود تا حد زیادی غیر قابل تصور است و دسترسی به برق الکتریکی متوقف شده و غیرقابل اعتماد است. نمی توان درباره درد و رنج غزه صحبت کرد بدون اینکه به کشته شدن مداوم و ضرب و شتم تظاهرکنندگان فلسطین با شلیک مستقیم اسرائیل در مرز غزه توجه کرد.

لینک یادآور شد: از مارس ۲۰۱۸ ، بیش از ۲۰۰ فلسطینی - عمدتا غیرمسلح - بر اثر شلیک تک تیرانداز کشته شده اند و بیش از ۳۳ هزار نفر زخمی شده اند. گزارش های واصله به شورای حقوق بشر نشان داد که تقریباً همه تظاهرکنندگان کشته شده توسط سربازان اسرائیلی به دلیل نقض حق زندگی خود و با نقض اصل تمایز طبق قوانین بین المللی بشردوستانه ، تیرباران شدند.

وی تاکید کرد: با این حال ، اسرائیل برخلاف درخواست‌های جامعه بین المللی ، توسط کمیسیون تحقیق ۲۰۱۹ و جامعه مدنی برای تحقیقات مستقل و شفاف از سوی اسرائیل در مورد این نقض‌های جدی در مورد حقوق بشر ، تقریباً هیچ مسئولیتی در قبال این اقدامات نشان نداده است.

این گزارشگر سازمان ملل متحد تصریح کرد: رفتار اشغالگرانه اسرائیل با نقض های بی‌شمار بین المللی و جدی قوانین بین المللی از جمله حقوق بشر و حقوق بشردوستانه منطبق است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.