به گزارش نشریه نشنال اینترست، ژنرال "جیمز هولمز" فرمانده ستاد نبرد هوایی"  ACC " آمریکا در کنفرانس خبری با تایید تصمیم واشنگتن برای اعزام جنگنده های اف ۳۵ گفت: ما شرکای اروپایی خود را به جنگنده های اف ۳۵ مجهز خواهیم کرد.

ژنرال هولمز افزود: این اقدام برای توانایی ما در رقابت و بازدارندگی در اروپا مهم است و جنگنده های اف ۳۵ همراه با متحدان اروپایی فعالیت خواهند کرد.

به گزارش نشنال اینترست، اعزام جنگنده های اف ۳۵ به قاره اروپا در حقیقت طیف وسیعی از گزینه های جدید حمله را برای نیروهای آمریکایی و ناتو ارائه می دهد و این اقدام برای جلوگیری از پیشرفت های احتمالی روسیه صورت می گیرد.
جنگنده های اف ۳۵ مجهز به سنسورهای دوربرد و فناوری های هدفمند هستند و می توانند به خوبی در شناسایی و از بین بردن پرتاب سلاح های سیار عمل کنند.

ژنرال ویلیان مارشال فرمانده چهل و هشتمین شاخه هوایی ارتش آمریکا نیز به خبرنگاران گفت: با اعزام جنگنده های اف ۳۵ متحدان ما در اروپا می توانند در شناسایی حملات احتمالی به خوبی واکنش نشان دهند.

نشریه نشنال اینترست پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود که کارشناسان نظامی آمریکا معتقدند که جنگنده میگ ۳۵ روسیه با توان اجرای همزمان چندین مأموریت در رقابت تنگاتنگی با جنگنده اف ۳۵ نسل پنجم قرار دارد.

براساس این گزارش، میگ ۳۵ بهترین نوع جنگنده‌های میگ روسیه است که بیشتر شاخصه‌ها و قابلیت‌های خود را از میگ ۲۹ وام گرفته، ولی از توان مانور هوایی، بال‌های قدرتمند، چرخ‌های قوی و فناوری مدرن رادار شبکه‌ای برخوردار است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.