به دنبال مخالفت گروه‌های تروریستی در ریف ادلب با عقب‌نشینی از منطقه عاری از سلاح و سوء استفاده آنها از توافق آتش‌بس با تحکیم مواضع و استحکامات خود و انتقال مقادیر زیادی سلاح و شبه نظامی به خطوط تماس با ارتش سوریه، ارتش سوریه تجهیزات نظامی تازه‌ای به جبهه‌های جنوب و جنوب شرقی ادلب فرستاد.

یک منبع میدانی در سوریه تایید کرد: «ارتش سوریه ظرف چند روز گذشته تجهیزات نظامی سنگینی را به ریف جنوب ادلب فرستاده است که شامل چندین دستگاه تانک، نفربر و توپخانه دوربرد و کوتاه برد است و این ادوات نظامی را در همه جبهه ریف جنوبی و جنوب شرقی ادلب مستقر کرده است.»

به گفته این منبع تجهیزات مذکور به منظور پشتیبانی از جبهه ریف ادلب با نیرو و تجهیزات بیشتر است تا برای هر وضعیت اضطراری احتمالی آماده باشد، به خصوص آنکه گروه‌های تروریستی مستقر این منطقه که عاری از سلاح خوانده شده و در راس آن گروه‌های جبهه النصره و اجناد القوقاز در مدت اخیر به تحکیم مواضع خود و سوء استفاده از آتش‌بس برای انتقال سلاح و تروریست به خطوط تماس با ارتش سوریه اقدام کرده‌اند.

اسپوتنیک نوشت: «یگان توپخانه و موشکی ارتش سوریه با مشارکت نیروی هوایی روسیه در روزهای اخیر چندین موضع گروه‌های تروریستی در جنوب ادلب را منهدم کردند. مطمئنا ارتش سوریه در پاسخ به تخلفات شبه نظامیان بیکار نخواهد نشست. داده‌های میدانی و سیاسی در نظر گرفته شده است تا مشخص شود چه زمانی ارتش سوریه عملیات نظامی خود را در استان ادلب انجام خواهد داد به ویژه که گروه‌های تروریستی مسلح از خروج از منطقه خودداری کردند.»

منبع نظامی سوریه گمانه زنی‌ها درباره احتمال ضعیف شدن ارتش سوریه در جبهه ریف ادلب با توجه به استقرار ارتش سوریه در منطقه شمال شرق این کشور را رد کرد و گفت: «ما نیرو و تجهیزات کافی برای گشودن نبرد ادلب را به طور کامل و قاطع دراختیار داریم.»

این مقام نظامی سوریه همچنین خبر داد اهالی مناطق متعددی از ریف ادلب با ارتش سوریه در تماس و خواهان آشتی هستند. وی گفت آنها منتظر ورود ارتش سوریه به این مناطق هستند که از بی رحمی گروه‌های تروریستی رنج می برد.

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روز دوشنبه با حضور در یکی از جبهه‌های استان ادلب با اشاره به اهمیت استان ادلب گفت:‌ «ادلب برای آنان [دشمن] ایستگاهی پیشاهنگ بود. چنین ایستگاهی عموما در خط مقدم است اما در چنین وضعیتی، نبرد در شرق و نبرد در غرب برای پراکنده کردن [تمرکز و قدرت] ارتش عربی سوریه بود. ما همچنان معتقدیم که نبرد ادلب، اساسی‌ترین نبرد برای پایان دادن به آشوب و یکسره کردن کار تروریسم در مناطق مختلف سوریه است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.