به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،  مورالس طی کنفرانسی خبری تصریح کرد که وی اختلاف ۱۰ درصدی مورد نیاز را با آرای نفر دوم انتخابات بدست آورده و بدین ترتیب وی پیروز انتخابات است.

مورالس در این کنفرانس خبری عنوان کرد که با شمارش بیش از ۹۸ درصد آرای انتخابات، وی آرای لازم برای عدم برگزاری دور دوم انتخابات را بدست آورده است.

وی افزود: ما پیروز دور اول انتخابات هستیم.

بلافاصله پس از این کنفرانس خبری مورالس، «کارلوس مسا» رقیب راست گرای وی اعلام کرد که وی ائتلافی را برای دفاع از آرا تشکیل خواهد داد و اتهاماتی را علیه مورالس مطرح کرد.

کمیسیون انتخابات بولیوی پیشتر اعلام کرده بود که با شمارش بیش از ۹۵ درصد آرا  انتخاباتی تا صبح روز چهارشنبه، مورالس ۴۶.۴ درصد و مسا رقیب وی  ۳۷ درصد آرا را کسب کردند. مورالس پیشتر اعتراض‌های مخالفان را کودتا خوانده بود و اعلام کرد که برای دفاع از دموکراسی، تمهیدات لازم را به کار می گیرد.

مخالفان شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری را که روز یکشنبه هفته جاری برگزار شد، با تقلب همراه دانسته است.

نتایج شمارش بخشی از آرا انتخاباتی که شامگاه یکشنبه منتشر شد، ‌نشان می داد که موالس در دور دوم با کارلوس مسا رقیب اصلی خود رو در رو می شود.   اما اوضاع تغییر کرد، ‌ زمانی که کمیسیون انتخابات بولیوی نتایج جدیدی منتشر کرد و عملا  مورالس را پیروز خواند، ‌امری که اعتراض گروه مخالف را برانگیخت. مخالفان ، دفاتر انتخاباتی را آتش زدند و حامیان رقیب مورالس نیز پایتخت را به هم ریختند.

در همین حال، ناظران سازمان کشورهای آمریکایی توضیح در مورد تغییر در نتایج اولیه انتخابات را غیر ممکن دانستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.