منابع امنیتی عراق گفتند که عناصر تروریستی در سه عملیات تروریستی جداگانه بخشدار «ابی صیدا»، مدیر اداره ثبت احوال و رییس سابق شورای بخشداری این بخش در شهرستان المقدادیه در ۳۰ کیلومتری شرق بعقوبه در استان دیاله به قتل رساندند.

منابع امنیتی گفتند که عناصر تروریستی «حارث الربیعی» بخشدار و «شیخ سعد الصریوی» رییس سابق شورای بخش ابی صیدا را به همراه یکی از بستگانش و سرتیپ «محمد الحمیری» مدیر اداره شناسنامه بخش ابی صیدا را به قتل رساندند.

این حمله تروریستی تنها به فاصله ۴۸ ساعت از حمله تروریستی گروهک تکفیری داعش در منطقه «المطیبیجه» در شمال سامرا از توابع استان صلاح الدین اتفاق می افتد که بر اثر آن سرتیپ «علی اللامی» فرمانده تیپ چهارم پلیس اتحادیه به همراه دو فرمانده و چهار سرباز دیگر به قتل رسیدند و سه سرباز دیگر نیز زخمی شدند.

وقوع این حملات تروریستی در آستانه تظاهرات مردمی که قرار است در بغداد و دیگر شهرهای عراق فردا جمعه برگزار شود، جوی از نگرانی را ایجاد کرده و برخی نگران هستند که تروریست ها از درگیر شدن نیروهای امنیتی در حفظ امنیت تظاهرات بهره برده و دست به حملات تروریستی خونبار بیشتری در این کشور بزنند.

این نگرانی ها به ویژه در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر انتقال تعدادی از سرکرده ها و عناصر داعش از خاک سوریه به داخل عراق توسط نیروهای آمریکایی بیش از پیش موجی از نگرانی را دامن زده است.

آنچه بیش از همه بر این نگرانی ها افزوده اینکه عناصر تروریستی بتوانند به داخل تظاهرات مردمی نفوذ کرده و دست به انفجار و یا حملات انتحاری بزنند که در این صورت تلفات انسانی بسیار گسترده خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.