«آبه شینزو» روز پنجشنبه در دیدار «لعیا جنیدی» معاون حقوقی رئیس جمهوری اسلامی ایران در توکیو ضمن تشکر از حضور وی در مراسم آغازبکار امپراتور جدید ژاپن گفت: امسال نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و ژاپن است و در این مدت دیدارها و گفت و گوهای خوبی بین مقامات دو کشور صورت گرفته است که از جمله آن می توان به سفر من به ایران و همچنین ملاقات اخیر با رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اشاره کرد.

«لعیا جنیدی» معاون حقوقی رئیس جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ژاپن، دیدارهای مقامات عالی دو کشور را یکی از نشانه های اهمیت روابط دوستانه و تاریخی دو کشور دانست.

او گفت حامل سلام گرم «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران است.

 جنیدی همچنین ضمن قدردانی از تلاش های ژاپن در حمایت از برجام گفت ایران همواره به تعهدات برجام عمل کرده و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم ۱۴ بار این موضوع را تائید کرده است.

معاون حقوقی رییس جمهوری اسلامی ایران لازمه تداوم برجام را اجرای تعهدات همه طرف ها و برخورداری ایران از مزایای آن عنوان کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین در خصوص توسعه همکاری های دو کشور و برقراری صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه گفت و گو و تبادل نظر کردند.

«لعیا جنیدی» معاون حقوقی رئیس جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در مراسم آغاز بکار رسمی امپراتور جدید ژاپن به توکیو سفر کرده است.

«نارو هیتو» امپراتور جدید ژاپن روز سه شنبه با حضور نمایندگانی از ۱۸۰ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی در توکیو تاجگذاری و فعالیت خود را به عنوان امپراتور ژاپن آغاز کرد.

از سوی جمهوری اسلامی ایران  در این مراسم هیاتی به سرپرستی «لعیا جنیدی» معاون حقوقی رییس جمهوری اسلامی ایران شرکت داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.