به گزارش آناتولی، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی اعلام کرد که نه کشور و نه دولت او هیچ مشکلی با کُردها ندارد.

اردوغان در حالی که کُردهای سوری را «برادران کُرد» عنوان کرد، بر این موضوع تاکید نمود که مشکل اصلی ترکیه با سازمان‌های به گفته او تروریستی در منطقه کُردی سوریه است.

رئیس جمهوری ترکیه در سخنان خود همچنین اعلام کرد: مسئله منطقه امن از زمان دولت اوباما در دستور کار بود، بنابراین رفتار مخالفت آمیز برخی کشورهای غربی با موضوع منطقه امن به گونه‌ای که انگار ترکیه این موضوع را به تازگی مطرح کرده، چندان منطقی نیست.

اردوغان در عین حال اعلام کرد که اگرچه دولت او پیش از آن که گام‌هایی فراتر از مسائل دیپلماتیک بردارد، دیگر طرف‌ها و متحدان خود را مطلع می‌سازد، اما برای جنگ علیه کریدور ترور در طول مرزهای خود به اجازه هیج کسی نیاز ندارد.

رئیس جمهوری ترکیه علاوه بر این تهدید کرد اگر گروه‌های به گفته او تروریست وای.پی.جی (YPG) پس از اتمام دوره آتش بس ۱۵۰ ساعته فعلی در مناطق امن اعلام شده در شمال سوریه ظاهر شوند، ارتش ترکیه به شدت این نیروها را در هم خواهد کوبید و در صورت عدم عقب نشینی از مناطق اعلام شده در توافق سوچی، ترکیه حملات هوایی خود را از سر خواهد گرفت.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.