صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: با ادامه فعالیت سامانه بارشی روی کشور در روز جمعه سوم آبان در سواحل خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، نواحی مرکزی کشور، برخی نقاط استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز (جمعه سوم آبان)، در استان‌های واقع در شمال غرب، شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده خواهیم داشت، گفت: در روزهای شنبه تا دوشنبه (چهارم تا ششم آبان)، در نیمه غربی کشور، نواحی مرکزی و بخش‌های شمالی خلیج فارس بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. همچنین در شمال شرق و شرق بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش در روزهای جمعه تا دوشنبه (سوم تا ششم آبان) در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و نواحی مرکزی کشور برقرار خواهد بود، ادامه داد: در روز شنبه چهارم آبان در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و نواحی غرب و مرکز کشور کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما خواهیم داشت.

به گفته ضیائیان، در روز پنجشنبه هفتم آبان با تضعیف سامانه بارشی روی کشور در برخی مناطق شمال شرق دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین افزود: طی چهار روز آینده در ارتفاعات استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف خواهیم داشت.

ضیائیان در پایان با اشاره به تداوم بارش در تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: امشب، فردا و پس‌فردا هوای تهران نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری، همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که دمای پایتخت فردا و پس‌فردا بین ۱۶ و ۱۱ درجه سانتیگراد و ۱۷ و ۱۰ درجه سانتیگراد باشد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.