رده بندی جهانی تیم‌های ملی فوتبال روز گذشته از سوی فیفا منتشر شد. تیم ملی فوتبال کلمبیا با هدایت کارلوس کی روش در این رنکینگ از رده نهم به رده دهم سقوط کرده است.

همین مسئله انتقاد سایت معتبر «کوموتریکولر» کلمبیا را در پی داشته است. این سایت نوشت: «روز پنجشنبه فیفا رده بندی خود را منتشر کرد و کلمبیا از رده نهم به رده دهم رفت. آرژانتین هم که این ماه برابر اکوادور پیروز شده بود و مقابل آلمان به نتیجه تساوی دست یافته بود توانست جای کلمبیا را در رده نهم بگیرد.

اکنون ۱۰ کشور برتر رده بندی فیفا به این ترتیب است: بلژیک، فرانسه، برزیل، انگلیس، اروگوئه، پرتغال، کرواسی، اسپانیا، آرژانتین و کلمبیا. اگرچه برای خیلی‌ها این رده بندی اهمیت ندارد، اما این جایگاه‌ها نشان دهنده اتفاقاتی است که در تیم بزرگسالان کلمبیا رخ می‌دهد و بدیهی است که تحت تاثیر نتایج بد اخیر کارلوس کی روش است.

تساوی مقابل شیلی و شکست مقابل الجزایر باعث سقوط کلمبیا در این رده بندی شده است. باید به خاطر داشت که این رده بندی‌ها در خیلی از موارد مفید است و به کار می‌آید؛ بخصوص برای تعیین سرگروه‌ها در قرعه کشی جام‌های جهانی. ضمن اینکه کلمبیا برای مسابقات دوستانه هم هزینه می‌کند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.