با ریزش ۹ درصدی قیمت سهام شرکت آمازون، جف بروس عنوان ثروتمندترین مرد جهان را از دست داد تا بار دیگر بیل گیتش بر این جایگاه تکیه بزند.

 جف بروس تا پیش از طلاق جنجالی اش عنوان بلامنازع ثروتمندترین مرد جهان را از آن خود کرده بود اما طلاق وی از همسرش که موجب پرداخت ۳۸ میلیارد دلار از دارایی وی به همسرش شد. با این اتفاق ثروت بزوس به ۱۱۰ میلیارد دلار رسید.

علت ریزش سهام آمازون چه بود؟

سی ان بی سی، گزارش داد ریزش سهام امازون پس از آن رخ داد که گزارشی از عملکرد کمتر از حد انتظار شرکت آمازون منتشر شد. این گزارش ارزش سهام این شرکت در بورس نیویورک را با ریزش کم سابقه ۹ درصدی مواجه کرد. به این ترتیب ثروت جف بزوس، بنیان گذار و مدیرعامل آمازون که بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی در جهان محسوب می شود، تنها در یک روز ۷ میلیارد دلار ریزش کرد. بزوس در حال حاضر مالک ۵۷ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۳۵۹ سهم از شرکت آمازون است.

جف بزوس

اگرچه فروش شرکت آمازون در سه ماهه سوم امسال رشد بالای ۲۰ درصدی را تجربه کرد اما مخارج این شرکت نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. به گفته آمازون تنها هزینه های حمل و نقل این شرکت در سه ماهه سوم سال به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه با رقم دوره مشابه سال گذشته، ۴۶ درصد افزایش یافته است. میزان فروش آمازون با ۲۴ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۷۰ میلیارد دلار رسیده است.

جف بزوس در واکنش به این ریزش سهام گفته است که استراتژی این شرکت کماکان معرفی پیشنهادهای ویژه به مشتریان مخصوص است. وی افزود که این شرکت سرمایه گذاری‌های بیشتری روی مشتریان و استراتژی‌های فروش بلندمدت انجام خواهد داد.

بیل گیتس جایگاه خود را بازیافت

آمازون پیش بینی کرده است که در سه ماهه انتهایی سال، میزان فروش این شرکت بین ۱۱ تا ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کند. در ماه های اخیر آمازون مجبور به افزایش دستمزدهای کارکنان خود شده است و برنامه های این شرکت برای در اختیار گرفتن زیرمجموعه‌های جدید و توسعه محصولات، هزینه های این شرکت را افزایش داده است و این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که در برخی از بازارهای اصلی این شرکت نیز موانع جدیدی ایجاد شده است؛ مالیات بر مصرف در ژاپن افزایش پیدا کرده است و کشورهای اروپایی نیز خواستار دریافت مالیات بیشتری از فعالیت های این شرکت در خاک خود شده اند.

بنا به ارزیابی مؤسسه فوربس، بیل گیتس ۱۰۵.۷ میلیارد دلار ثروت دارد و همین امر وی را در صدر ثروتمندان جهان قرار داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.