سومریه نیوز گزارش داد، حزب الله عراق در بیانیه منتشر شده درخصوص تظاهراتی که روز گذشته (جمعه) برخی استان‌های عراق از جمله بغداد شاهد آن بودند، ضمن ابراز تسلیت به ملت عراق که برخی از آنها فرزندانشان در گروه حشد شعبی در جریان رویارویی با تروریست‌های داعش و برخی دیگر در میان معترضان برای تحقق مطالبات بحق خود توسط دست‌های کینه توزانه نفوذی‌ها به شهادت رسیدند، گفت، وقایع تاسف باری که روز جمعه رخ داد بر رویکرد مرجعیت تاکید دارد که نسبت به وجود طرف‌های بیگانه‌ای هشدار داد که برای ایجاد آشوب و جنگ داخلی تلاش می‌کنند. این چیزی است که ما در بیانیه‌های پیشین خود نسبت به آن هشدار دادیم و بر لزوم هوشیاری در برابر مزدوران محور شر صهیونیستی، آمریکایی و سعودی و سوء استفاده آنها از تظاهرات برای اجرای نقشه‌های خرابکارانه خود در عراق تاکید کردیم.

 

این حزب در بیانیه خود نیروهای امنیتی را به ایفای نقش و مسؤولیت پذیری در شناسایی مجرمان و مجازات آنها و ایستادگی قاطعانه در برابر کسانی فراخواند که تلاش دارند تظاهرات را برای ایجاد فتنه میان ملت عراق از مسیر خود منحرف کنند.

حزب الله عراق مجددا بر لزوم توجه و آگاهی معترضان نسبت به توطئه‌های پلیدی که توسط برخی عناصر مزدور بیگانه برای هدف قرار دادن امنیت و موجودیت آنها چیده می‌شود، تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.