حسین رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص تعداد زائران پیاده حرم مطهر رضوی، ادامه داد: از این تعداد حدود ۴۲ هزار و ۶۵۷ نفر در قالب ۳۷۴ کاروان تا شب گذشته وارد مشهد شده‌اند که از این تعداد ۲۷ هزارو ۵۲۰ نفر، مرد و ۱۵ هزار و ۱۳۷ نفر، زن بوده‌اند؛ از صبح امروز نیز تعداد تقریبی ۳۰ هزار نفر در قالب ۲۲۰ کاروان وارد مشهد شده‌اند.

وی افزود: سال گذشته ۴۳۰ هزار زائرپیاده به مشهد آمده بودند که پیش‌بینی ما برای امسال بین۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از این تعداد است. ظرفیت ۶۵ هزار نفری تمام ایستگاه‌های صلواتی در مسیر که امکانات خواب شبانه داشته‌اند شب گذشته به‌طور کامل تکمیل بوده‌است و امشب هم ظرفیت این ایستگاه‌ها کامل خواهدشد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع)، بیان کرد: حدود ۲۰ هزار نفر در قالب ۲۳ واحد خدمت‌رسانی در مسیر، مشغول خدمتگزاری به زائران هستند.

رضایی تصریح کرد: ما در ستاد مرکزی جمعیت خدمتگزار، خدمتی جهادی را تعریف کردیم که در آن همه‌ دستگاه‌ها، هیأت مذهبی، آستان قدس رضوی، ادارات کل رفاهی و فرهنگی آستان قدس رضوی، سازمان اوقاف، اداره آموزش‌وپرورش، شهرداری، تبلیغات اسلامی، صداوسیما و کلیه مدیران مرتبط با سایر خدمات سفر در این مجموعه با ما همکاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۴ هزارو ۸۵۰ زائر افغانستانی در قالب ۳۷ کاروان امروز از طریق مرز دوغارون وارد مشهد شدند که که پیگیر خدمت‌رسانی به آنها هستیم همچنین زائران تربت‌جام، فریمان، سرخس، قوچان، نیشابور و تربت حیدریه نیز تقریبا وارد مشهد شده‌اند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران  زائران پیاده امام رضا (ع)، خاطرنشان کرد: زائران سیستان‌وبلوچستان، اصفهان، مرکزی، تهران، کرمان، هرمزگان، لرستان، فارس، یزد، مازندران، گلستان، رضوان‌شهر گیلان، کاشان، اصفهان، خراسان جنوبی،شمالی و رضوی در راه هستند که امروز بخش زیادی از آنان وارد مشهد خواهندشد.

رضایی اعلام کرد: تلفن ۳۸۵۵۸۰۱۰ ستاد مرکزی جمعیت خدمتگزار به زائران پیاده واقع در خیابان بهار، نبش خیابان دکتر بهشتی، ساختمان اتکا سابق، محل استقرار دفتر ماست؛ افرادی که قصد خدمت‌رسانی در حوزه‌های مختلف به زائران پیاده را دارند و یا می‌خواهند نذوراتی بین زائران توزیع کنند با این ساختمان تماس بگیرند و یا مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: بهتر است مردم از مراجعه به جاده‌ها برای کاهش بار ترافیکی و جلوگیری از اختلالی که در حوزه‌های انتظامی ایجاد می‌شود خودداری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.