به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، شهرهای مختلف فرانسه در این روز شاهد تظاهرات گسترده مخالفان دولت مکرون بود. تظاهرکنندگان در شهرهای پاریس و تولوز بیش از سایر شهرها حضور داشتند.

در برخی مناطق شهرهای پاریس و تولوز، پلیس ضد شورش فرانسه برای متفرق کردن مخالفان، از گاز اشک آور و خودروهای آب پاش استفاده کرد.

هفته گذشته نیز تجمع و تظاهرات مردمی در این شهرها به ویژه تولوز به درگیری میان معترضان و نیروهای پلیس انجامید که علاوه بر استفاده از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان، نیروهای امنیتی ۱۷ نفر از تظاهرکنندگان را که به سمت آنان سنگ پرتاب کرده بودند، دستگیر کرد.

جنبش جلیقه زردها که با جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفر آغاز شد، ۱۱ ماه و یک هفته است که ادامه دارد، جنبشی که اگر چه  از تعداد نفرات معترضان به تدریج کاسته شد، اما همچنان حیات دارد.

طرفداران این جنبش همواره خشونت‌های پلیس فرانسه علیه معترضان را محکوم کرده‌اند.

۲۶ آبان ماه جاری، این جنبش به یک سالگی خود می‌رسد؛ جنبشی که ۱۱ ماه پیش در ابتدا در اعتراض به افزایش مالیات بر سوخت آغاز و به تدریج به جنبشی علیه سیاست‌های اقتصادی دولت منجر شد.

ناآرامی‌های ۱۱ ماه گذشته در فرانسه تا کنون ۱۱ کشته برجای گذاشته و طبق آخرین آمارهای رسمی که «کریستف کاستانر»  وزیر کشور فرانسه اعلام کرده، حدود ۲۵۰۰ نفر از تظاهرکنندگان و ۱۷۱۷ نفر از نیروهای پلیس نیز در جریان درگیری‌ها زخمی شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.