به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر سازمان ملل در بغداد، «جنین هنیس پلاسچارت» نماینده دبیرکل در عراق ضمن محکوم کردن تخریب اموال عمومی و شخصی در خلال تظاهرات، هشدار داد که چشم پوشی از اقداماتی که اعتراضات را به انحراف می کشد و توان دولت را برای کنترل اوضاع تضعیف می کند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

نماینده دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که تصمیم های چند هفته قبل بغداد برای اصلاح امور جهت اجرایی شدن نیاز به زمان دارد و سازمان ملل آمادگی دارد با حمایت از تلاش های دولت عراق این کشور را برای تامین خواسته های مشروع مردم یاری کند.

پلاسچارت همچنین  گفت و گوهای سازنده را قدمی مثبت در جهت منافع همه طرف ها دانست.

بغداد پایتخت عراق از بامداد امروز (شنبه) شاهد تجمع اعتراضی تازه ای در میدان تحریر است و برخی از تظاهرکنندگان قصد داشتند به زور از پل الجمهوری عبور کرده و خود را به منطقه امنیتی سبز (محل وجود نهادهای حاکمیتی عراق) برسانند اما نیروهای امنیتی اجازه عبور را به آنها ندادند.

هفت استان جنوبی عراق نیز شامگاه گذشته (جمعه) شاهد مجموعه ای وسیع از اقدامات تخریبی، آتش زدن مقر احزاب اسلامی و نهادهای دولتی و کشتن افراد و تظاهرکنندگان بوده که مجموعه این اتفاق ها باعث اعلام مقررات منع آمد و شد در این مناطق شد.

حوادث خشونت بار دیروز جمعه در استان های جنوب و مرکز عراق همانند تظاهرات تابستان سال گذشته مقرهای اغلب احزاب اسلامی شیعه و گروه های مقاومت به علاوه برخی از ساختمان های اداری و شوراها و استانداری ها را در برگرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.