عبدالرضا مصری عصر امروز در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: برخی کشورها به دنبال انجام یک گرم صادرات هستند و این در حالی است که زمینه صادرات در کشور ما وجود دارد اما با موانع داخلی مواجه هستیم.

وی با اشاره به توقف دو شب کامیون‌ها در مرز پرویزخان عنوان کرد: مسئول مربوطه باید شخصا در مرز حاضر باشد که این توقف ظرف مدت یک هفته به صفر برسد.

مصری با بیان اینکه رفع این مشکلات نیازمند کار مضاعف است و با روند عادی کار به جایی نمی‌رسد گفت: بسیاری از اقدامات باید به بخش خصوصی واگذار شود که در صورت عدم اجرا عذر آن‌ها خواسته شود اما تا زمانی که اقدامات بر عهده بخش دولتی باشد نمی‌توانیم بر یکدیگر حکم کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مرز پرویرخان از جمله ترانزیت از سال‌ها قبل تاکنون افزود: بسیار تأسف بار است که نبود ترازو برای صادرات واردات یک مرز مسئله باشد و این ناشی از این است که ما در تعارف خود گرفتار شده‌ایم. 

وی با بیان اینکه نباید یک گروه از بازرگانان را به خاطر یک متخلف تنبیه کرد گفت: نباید تمام دفاتر تجاری در پرویزخان به خاطر تخلف یک نفر تعطیل و جمع‌آوری شود.
مصری با اشاره به اینکه بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و صورتجلسه‌ها گره‌هایی را ایجاد کرده‌اند که باید باز شوند افزود: ظرفیت صادرات و مرزها را ما ایجاد نکرده‌ایم بلکه ظرفیت نیاز کشور همسایه است آنچنانکه ایران نیز در دوران قبل از انقلاب نیازمند اوراقی‌ترین کالاهای ترکیه بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران به دلیل فاصله نزدیک به عراق در بازار رقابت آنچنانی قرار ندارد بیان کرد: در صادرات باید ذائقه فرهنگی تغییر کند و ذائقه مقصد صادراتی به کالاهای ما عادت کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.