در حالی که بغداد و بیشتر شهرهای عراق امروز شنبه ساعات نسبتا آرام و کم حادثه ای را از نظر کم و کیف اعتراضات خیابانی پشت سر گذاشته است، از ساعاتی چند ساعت پیش درگیری میان ماموران و تظاهرکنندگان در میدان تحریر بغداد بوجود آمد و بتدریج روند صعودی به خود گرفت. 

در حال حاضر درگیری های شدیدی میان دو طرف وجود دارد و تظاهرکنندگان از تلاش نیروهای امنیتی برای بیرون راندن آنان از میدان های تحریر، الطیران و خلانی در منطقه باب الشرقی عراق و فاصله چند ده متری منطقه سبز در قلب بغداد هستند اما با مقاومت آنان مواجه شده اند. 

صدای شلیک گاز اشک آور و گلوله های صوتی و دود زا و برخی صداهای انفجار ناشناس لحظه ای قطع نمی شود و خبرها حاکی از وجود درگیری های شدید میان دو طرف است. 

دولت عراق در پی کشته شدن ۱۴۹ نفر در تظاهرات دور نخست این کشور که از اول اکتبر آغاز شد، حمل سلاح جنگی توسط نیروهای امنیتی را ممنوع کرد و نیروی تازه به نام نیروی حفظ نظم تشکیل داد که به سلاح جنگی مسلح نیستند امری که مورد انتقادی برخی قرار گرفته چرا که به گفته آنها، دولت و نیروی امنیتی را در برابر معدود افراد خشونت طلب و نفوذی در میان تظاهرکنندگان، بی دفاع کرده است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.