وزیر خزانه‌داری آمریکا قصد دارد روزهای آتی با هدف شرکت در برخی نشست‌های اقتصای و سیاسی و در راس  آن‌ها ارزیابی روش‌های اعمال فشار بیشتر بر ایران  همراه با هیاتی بلند مرتبه عازم غرب آسیا و هند شود.

مقامات مطلع اظهار داشتند که «استیون منوشین» وزیر خزانه داری آمریکا سرپرستی هیات همراه به عربستان، سرزمین‌های اشغالی، قطر، امارات و هند از متحدان اصلی واشنگتن در منطقه را بر عهده دارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه نیز ایران را در زمره قلمروهای قضایی موجب نگرانی‌های خاص از لحاظ پولشویی قرار داد و نهادها و سازمان‌های مالی آمریکا را به اتخاذ تدابیری ویژه در مراودات مالی با طرف‌های مرتبط با ایران ملزم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که مقام‌های آمریکایی از این سفر برای افزایش فشار بر ایران و تقویت روابط اقتصادی با متحدان خود استفاده می‌کنند.

 وزیر خزانه داری آمریکا را در این سفر «جرد کوشنر» مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، «برنت مکینتاش» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور بین‌الملل ، «مارشال بیلینگزلی» معاون وزارت خزانه داری در امور تامین مالی تروریسم و «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و برخی دیگر همراهی خواهند کرد.

 این مقام‌های آمریکایی قصد دارند علاوه بر عربستان، اسرائیل و هند، توفقی نیز در امارات متحده عربی و قطر داشته باشند.

وزیر خزانه داری آمریکا درباره این سفر گفت: «ما مشتاقانه منتظر هستیم تا با شرکای خود در سراسر خاورمیانه و هند برای مقابله با نفوذ بدخواهانه و بی‌ثبات کننده ایران تعامل داشته باشیم.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا چندی قبل در مصاحبه‌ای گفت، تحریم‌های آمریکا علیه ایران به سقف خود رسیده و آمریکا به دنبال تحریم طرف‌های سوم است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.