نیروهای ارتش ترکیه شنبه‌شب به منطقه «ابو راسین» واقع در حومه شهر «راس العین» حمله «شدید» کردند.

خبرگزاری سانا گزارش داد که یگان‌های ارتش ترکیه‌ پس از این حمله شدید وارد روستای «باب الخیر» در راس العین شدند.  

سانا در ادامه گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه همزمان وارد جنوب منطقه «ابو راسین» در ریف راس العین(شمال شرقی الحسکه) شدند و پیشروی آنها به سمت مرزهای دو کشور ادامه دارد.

رأس العین در شمال غرب استان الحسکه (۸۵ کیلومتری شهر الحسکه) واقع شده است و در مرز مشترک سوریه و ترکیه قرار دارد.

این شهر از زمان آغاز تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه، محل درگیری با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» بود و به خاطر نزدیکی به مرز ترکیه، اهمیت دارد.

پیشتر نیز شمار زیادی از نیروهای ارتش سوریه، در روستاهای «السیباطیة»، «الجمیلیة»، «خربة الدبس»، «القاسمیة»، «الرشیدیة»، «الداوودیة»، «العزیزیة» و «الظهرة» در شمال غرب الحسکه مستقر شده بودند که با استقرار نیروهای ارتش سوریه در این روستاها، نیروهای سوری خود را به نزدیکی مرزهای ترکیه رسانده‌اند.

صبح شنبه نیز نیروهای ارتش سوریه در مناطق غربی شهر قامشلی در الحسکه مستقر شدند و مردم این مناطق نیز، استقبال گسترده‌ای از نیروهای سوری داشتند.

حملات ترکیه به منطقه ابوراسین در حالی صورت می‌گیرد که رئیس جمهور این کشور مجددا نسبت به انجام یک عملیات نظامی محتمل در شمال سوریه در روزهای آینده هشدار داده است.

رئیس جمهور ترکیه در این باره گفت: «اگر در پایان این ۱۵۰ ساعت منطقه از وجود تروریسم پاکسازی نشود، ما مجددا از جانب خود اقدام کرده و منطقه را از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی می‌کنیم»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.