جان کلی، رئیس دفتر سابق کاخ سفید در اظهاراتی در یک کنفرانس سیاسی به میزبانی رسانه آمریکایی "واشنگتن اگزماینر" خاطر نشان کرد:من هم حامی خارج شدن ما از جنگ‌های بی پایان هستم. مشکل این است که طرف مقابل ما اگر که حتی ما بخواهیم تسلیم بشویم هم باز ما را راحت نخواهد گذاشت. آنها صرفا به خاطر هویت ما، به خاطر سبک زندگی ما و به خاطر شیوه ما برای پرستش خدا از ما متنفرند.

جان کلی که یک ژنرال چهارستاره بازنشسته است در ادامه خاطر نشان کرد: آنچه که در سوریه موثر واقع شده بود این بود که کُردها همه نبردها را انجام می‌دادند و بخش عمده‌ای از تلفات را متحمل می‌شدند و ما به آنها کمک اطلاعاتی و آتش پشتیبانی می‌دادیم. و ما در حال کسب پیروزی بودیم.

پایگاه اگزماینر گزارش داد که جان کلی خروج نیروهای آمریکا از سوریه را "یک ایده بد فاجعه‌بار" خوانده است.

او در ادامه صحبتهایش گفت: تا زمانی که من در کاخ سفید بودم این ایده عملی نشد و بعد از آنکه اخیراً دو نفر دیگر دولت را ترک کردند به یکباره او(دونالد ترامپ) تصمیم گرفت بر مبنای غریزه‌اش عمل کند. اما این کار از چندین جنبه کاری اشتباه بود و راه را هموار کرد تا روسها نفوذشان را در خاور میانه بسیار بالا ببرند.

با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از تصمیمش دفاع کرده و آن را در راستای عمل به وعده انتخاباتی خود برای پایان دادن به "جنگهای بی‌پایان" آمریکا دانست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.