صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا افزود: بنابر تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور امروز(۵ آبان ماه) برای سواحل دریای خزر بارش باران و برای دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و پاره‌ای از مناطق غرب و شمال غرب کشور همچنین در قسمت‌هایی از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری اصفهان، مرکزی، قم، لرستان، همدان، خوزستان، نیمه شمالی فارس، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال بوشهر و کرمان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: فردا (۶ آبان ماه) به‌طور موقتی از میزان بارش در شمال غرب کشور کاسته و گستره بارش‌ها محدود به مناطقی از غرب و جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی خواهد شد همچنین در بخش‌هایی از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس، یزد، کرمان، خوزستان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بارش پراکنده و گاهی وزش باد رخ خواهد داد.

ضیائیان افزود: طی امروز و فردا ( ۵ و ۶ آبان ماه) بارش در مناطق مرتفع و کوهستانی رشته کوه البرز مرکزی به صورت برف خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: سه شنبه (۷ آبان ماه) با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب به کشورعمده بارش‌ در شمال غرب و غرب و در روز چهارشنبه (۸ آبان ماه) علاوه بر این مناطق برای سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی از اواخر وقت امروز تا چهارشنبه (۵ تا ۸ آبان ماه) دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: فردا (۶ آبان ماه) آسمان تهران نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی در بعضی ساعات بارش باران گاهی وزش باد با احتمال رعد و برق با بیشترین و کمترین دمای ۱۵ و ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت پس فردا (۷ آبان‌ماه) نیمه ابری به‌تدریج همراه با افزایش ابر و وزش باد در بعضی ساعات بارش باران و در پاره‌ای نقاط همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک ترین زمان ۱۷ و ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.