شب گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد که تیم فوتبال پارس جنوبی جم هیچ منبع درآمدی ندارد و احتمال دارد این باشگاه به دلیل مشکلات مالی از ادامه حضور در لیگ برتر فوتبال انصراف دهد.

با توجه به فشار برخی نهادهای نظارتی نسبت به تامین بودجه باشگاه پارس جنوبی از سوی منطقه ویژه عسلویه که خلاف قانون است این تیم که در حال حاضر در تهران به سر می‌برد و نتوانست هزینه‌های پرواز به عسلویه را پرداخت کند و در حالی که پنجشنبه باید در جم به مصاف سپاهان برود اما هنوز نمی‌تواند به جم باز گردندند.

مسؤولان استان بوشهر حمایت نکنند پارس جنوبی از لیگ برتر کناره‌گیری می‌کند

سرمربی پارس جنوبی جم درباره شرایط باشگاه گفت: با توجه به مشکلات مالی‌ای که در باشگاه وجود دارد و منطقه ویژه انرژی پارس نیز با ورود سازمان بازرسی نمی‌تواند هزینه‌های هتل و بلیط پرواز را پرداخت کند از لیگ برتر کناره‌گیری می‌کنیم.

فراز کمالوند افزود: مجموعه تیم در حال حاضر در تهران هستند و امکان بازگشت ما به جم وجود ندارد. هزینه‌های هتل نیز یکی از اعضای باشگاه پارس جنوبی از جیب خودش هزینه کرده است و با توجه به شرایطی که وجود دارد به احتمال ۹۵ درصد تیم فوتبال پارس جنوبی جم از لیگ برتر کناره‌گیری کند.

وی بیان کرد: تیم فوتبال پارس جنوبی به آخر راه رسیده و اگر در شرایط کنونی مسؤولان استان بوشهر به فکر حل مشکلات نباشند و مشکلات مالی را رفع نکنند تیم پارس جنوبی قطعا از لیگ برتر کناره‌گیری خواهد کرد.

نمایندگان مجلس به شرایط تیم های نفتی رسیدگی کنند

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره بحث کناره‌گیری تیم فوتبال پارس جنوبی جم از لیگ برتر به دلیل مشکلات مالی و عدم تیم‌داری وزارت نفت اظهار داشت: امیدوارم این اتفاق نیفتد. از مسئولان بوشهر و نمایندگان مجلس می‌خواهیم به شرایط این تیم رسیدگی کنند. فکر نکنم اصلاح قانون سخت باشد.

 سعید فتاحی افزود: صبح روز گذشته در شهر جم حضور داشتم، شهری که هوای آلوده دارد، اما دلخوشی مردم به فوتبال است. آبادان و مسجدسلیمان نیز چنین شرایطی را دارند. مردم در هوای آلوده زندگی می‌کنند و تنها دلخوشی‌شان همین فوتبال است. وقتی از آبادان بخواهید رد شوید، هزارات گاز سمی وارد بدن می‌شود. کار سختی نیست که پیگیری کرده تا این اتفاق برای تیم‌های نفتی نیفتد.

وی در واکنش به این سؤال که اگر باشگاه پارس جنوبی رسما کناره‌گیری کند، سازمان لیگ چه تصمیمی خواهد گرفت، گفت: پیش‌بینی این مسئله شده و در هیئت رئیسه تصمیم‌گیری خواهد شد. مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش از وزارت نفت خواسته بود که پیگیر وضعیت تیم‌های نفتی باشند. اینجا فقط بحث فوتبال نیست، چرا که فوتبال یک پدیده اجتماعی است.

 پیگیر هستیم تا شرایط تیم به روال عادی برگردد

مدیرعامل موقت تیم فوتبال پارس جنوبی در مورد کناره‌گیری باشگاه پارس جنوبی اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک در این مورد اطلاع رسانی می‌کنم. من کارهای این باشگاه را انجام می‌دهم و در تلاش هستیم با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم این تیم به روال عادی برگردد.

 مراد مرادی با اشاره به این که حق امضا دارد یا نه گفت:کارهای تیم در حال انجام است و داشتن و یا نداشتن حق امضا من مهم نیست. من کارهای مربوط به بازی با تیم استقلال را انجام دادم و تماس هایم را گرفتم و شخصا با فدراسیون صحبت کردم. مشکل خاصی وجود ندارد و از این بابت خللی در امور باشگاه به وجود نمی‌آید.

به دنبال رفع مشکلات پارس جنوبی هستیم

فرماندار جم در خصوص کناره‌گیری پارس جنوبی از لیگ برتر اظهار داشت: مشکلی برای ادامه حضور تیم فوتبال پارس جنوبی در لیگ برتر وجود ندارد و تلاش مسؤولان محلی و استان بوشهر رفع مشکلات مالی تیم است.

محمد حسینی افزود: به هیچ وجه موضوع کناره‌گیری تیم فوتبال پارس جنوبی از رقابت‌های لیگ برتر صحت ندارد و با هماهنگی و همدلی مسؤولان استان بوشهر و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیر مسائل باشگاه هستیم و تیم را تنها نخواهیم گذاشت.

پارس جنوبی تیمی بدون اسپانسر

 با توجه به قانون عدم تیم‌داری حرفه‌ای وزارت نفت و مشکلات مالی‌ای که گریبان‌گیر تیم فوتبال پارس جنوبی شده بهترین کار داشتن اسپانسر برای حل مشکلات مالی است که این تیم طی سه فصل گذشته نتوانسته اسپانسری داشته باشد و همین موضوع سبب شده تا هر روز خبری در خصوص مشکلات این تیم منتشر شود و دل هزاران هوادار این تیم را خدشه‌دار کند.

باید دید طی روزهای آینده چه اتفاقی در این تیم رخ می‌دهد و آیا قرار است این تیم از لیگ برتر کناره‌گیری کند یا مسؤولان باشگاه با بیان چنین موضوعی به دنبال حمایت مسؤولان استانی از تیم فوتبال پارس جنوبی بوده‌اند؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.