شبکه تلویزیونی ار.ب.کا و  پایگاه‌های اینترنتی لنتا رو و وزگلیاد روز یکشنبه اعلام کردند: تروریست‌های روسی از اردوگاه «عین عیسی» در استان «رقه» در شمال سوریه فرار کردند.

این اردوگاه تحت کنترل کردهای سوری قرار داشت و آنها پیش از عقب نشینی چادرهای اردوگاه را به آتش کشیده و افراد واقع در اردوگاه را فراری دادند.

«هدی ساراتووا» عضو شورای حقوق بشر نزد رئیس جمهوری چچن به ریانووستی گفت که حدود ۵۰ نفر از خانواده‌های تروریست‌های روسی شامل زنان و کودکان از اردوگاه عین عیسی که محل نگهداری تروریست‌های داعشی بود، فرار کردند.

ساراتووا که مسئول بازگرداندن زنان تروریست‌های تبعه روسیه از سوریه است، گفت: یک هفته است که توانسته با این افراد در سوریه ارتباط برقرار کند. 

وی گفت: اقدامات لازم برای بازگرداندن این افراد (زنان و کودکان تروریست‌های داعشی) به روسیه بر اثر حمله نیروهای ترکیه به سوریه مختل شد.

به گفته ساراتووا به افرادی که از اردوگاه عین عیسی فرار کردند دستور داده شده بود تا تلفن‌های همراه خود را نابود کنند.

عضو شورای حقوق بشر نزد رئیس جمهوری چچن خاطرنشان کرد: زنانی که در این اردوگاه در حبس بودند از اهالی مسکو، جمهوری داغستان، چچن و سایر مناطق روسیه هستند.

گفتنی است، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه به تازگی گفته بود که در جریان عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه، ۱۲ زندان در این مناطق بدون نگهبان مانده‌اند.

ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد و هفته گذشته این عملیات با توافق روسیه و ترکیه متوقف شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.