همزمانی تعطیلات آخر هفته با تعطیلات رحلت پیامبر اعم(ص) و همچنین شهادت امام حسن مجتبی (ع) موج مسافران را وارد جاده های مازندران کرد ، به طوری که از روز پنجشنبه هفته گذشته تا به امروز یکشنبه برای چهارمین روز متوالی شاهد ترافیک سنگین در ۲ محور کندوان و هراز به عنوان صلی ترین ورودی استان هستیم.

رئیس مرکز مدیریت راه راهداری و حمل نقل جاده ای مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: هم اکنون ترافیک جاده هراز در محدوده سه راهی چلاو ، کلرد و پیچ پرند در هر ۲ مسیر سنگین است .

محسن هاشمی ادامه داد : ترافیک در محدوده تونل تکاور ، محدوده سه راهی لاسم از جنوب به شمال نیمه سنگین و در برخی نقاط نیز سنگین است .

وی همچنین گفت: ترافیک محور کندوان نیز در محدوده شاه‌چشمه در هر ۲ مسیر سنگین و محدوده پل زنگوله ، انارک ، هزارچم و پل کندوان نیمه سنگین و گاها سنگین گزارش می شود.

رئیس مرکز مدیریت راه مازندران تردد خودرویی جاده کندوان در محدوده استان البرز را از مسیر جنوب به سمت شمال سنگین اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود این ترافیک سنگین تا ساعاتی دیگر وارد محدوده استان مازندران شود.

هاشمی با اشاره به اینکه این ترافیک حاصل بالا رفتن حجم تردد در ایام تعطیل است ، افزود: بخش زیادی از علت ترافیک تحمیلی به جاده های هراز و کندوان به دلیل ۲ خطه بودن این جاده ها و فقدان کشش ترافیکی است.

وی همچنین تردد در باقی محورهای مواصلاتی استان را روان و پر حجم اعلام کرد و گفت : شرایط جوی محوهای استان ابری همراه با بارش های پراکنده است.

رئیس مرکز مدیریت راه شرایط جوی در محور هراز را بارانی عنوان کرد و افزود: پدیده مه گرفتگی در محور کمدوان حد فاصل هزار چم تا پل کندوان و در محور سوادکوه در محدوده گدوک حاکم است.

استان مازندران دارای ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر جاده ای است که حدود سه هزار کیلومتر آن محور اصلی و مواصلاتی است.

حدود ۱۱۰کیلومتر از مسیر جاده ارتباطی هراز از آمل به تهران در حوزه استحفاظی مازندران واقع شده است.

حدود نیمی از مسیر حدود ۱۷۰ کیلومتری جاده کرج - چالوس جزو حوزه استحفاظی شهرستان چالوس است .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.