«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی روز یکشنبه با اشاره به کشته شدن «ابوبکر البغدادی» در عملیات هوایی ارتش آمریکا در ادلب سوریه ادعا کر که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سازمان داعش را ویران کرده است.

وی در ادامه گفت: «کشته شدن البغدادی قواعد بازی علیه تروریسم را تغییر خواهد داد اما تروریسم هنوز به پایان نرسیده است.»

رسانه‌های آمریکایی بامداد روز یکشنبه از کشته شدن البغدادی در عملیات ویژه ارتش آمریکا در ادلب سوریه خبر دادند و ترامپ نیز عصر همین روز در کنفرانس خبری در کاخ سفید به طور رسمی کشته شدن سرکرده داعش را اعلام کرد. 

گراهام همچنین اضافه کرد: « ترامپ مصمم است که مانع از استفاده ایران از نفت سوریه شود.»

پیش‌تر نیز این سناتور جمهوری‌خواه  از تلاش مقام‌های نظامی این کشور برای تدوین طرحی جهت آنچه به ادعای او «محافظت از نفت در سوریه» خوانده شده خبر داده است. 

پس از آن وزارت دفاع آمریکا روز جمعه از قصد خود برای ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به سوریه با هدف ادعایی «محافظت از نفت» در این کشور خبر داد. 

یک مقام آمریکایی آگاه به تصمیم‌گیری‌ها در خصوص سوریه گفته است که نظامیان آمریکا در پایگاه‌های نزدیک به میادین نفتی دیرالزور مستقر خواهند شد.

ترامپ در سخنرانی روز چهارشنبه‌ خود گفت: «ما از نفت محافظت کرده‌ایم و بنابراین، شمار کمی از نیروهای آمریکایی در مناطقی که در آنها نفت وجود دارند باقی خواهند ماند و ما از این مناطق حراست خواهیم کرد و در آینده تصمیم می‌گیریم که با آن چکار کنیم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.