این مسؤول که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری رویترز گفت، عملیات نظامی نیروهای آمریکایی از پایگاه هوایی در عراق انجام گرفت و بغداد نقش مهمی در این عملیات ایفا کرد.

 

این مسؤول آمریکایی افزود، عناصر سازمان اطلاعات عراق و سازمان امنیت این کشور در موفقیت این عملیات سهیم بودند. این خبر در حالی است که قبلا گفته شده بود،‌ این عملیات از پایگاه اینجرلیک ترکیه انجام گرفته است.

همچنین خبرنگار روسیا الیوم در شمال شرق سوریه گزارش داد، بقایای جسد ابوبکر بغدادی از طریق هوایی به پایگاه هوایی "عین الاسد" آمریکا در عراق منتقل شد.

به گفته این منبع، بقایای جسد بغدادی برای انجام آزمایش‌های دی ان ای برای اطمینان از هویت او که خود را منفجر کرده و بیشتر اعضای بدنش تکه تکه شده بود، منتقل شد.

همین منبع گفت، هشت هلی‌کوپتر در عملیات هدف گرفتن بغدادی مشارکت داشتند که از منطقه صرین عراق شروع به انجام عملیات کردند، آنها بر فراز مرزهای سوریه و ترکیه از دو منطقه سوری جرابلس و الراعی عبور کردند و در این راستا با نیروهای دموکراتیک سوریه و ترکیه هماهنگ بودند.

این منبع تاکید کرد، جبهه النصره منطقه را بست و مانع از ورود و خروج به این منطقه در جریان عملیات هدف گرفتن بغدادی شد.

در عین انجام عملیات هیئت تحریر الشام (النصره سابق) مانع از ورود افراد به روستای باریشا در نزدیکی مرزهای سوریه و ترکیه شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری نیز گفت، هلی‌کوپترهای آمریکایی نیمه‌های شب در این روستا عملیات هلی برن اجرا کرده و نیروهای ویژه را وارد منطقه کردند. در این حمله که دو ساعت طول کشیده دست‌کم هشت تن کشته شدند.

روستای باریشا در پنج کیلومتری مرزهای ترکیه در نزدیکی باب الهوی که یکی از مهمترین گذرگاه‌های دو کشور است، قرار دارد.

اما منزلی که هدف حمله نیروهای آمریکایی قرار گرفت در اطراف این روستا و در میان باغ‌های زیتون قرار داشت.

 

این منطقه کوهستانی در ۲۵ کیلومتری شمال ادلب مرکز استان ادلب واقع شده که تحت کنترل نیروهای النصره است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.