حجت‌الاسلام احمد سالک اظهار کرد: جهانیان دیر یا زود شاهد فروپاشی ائتلاف عربستان سعودی و همه حامیان او مانند امارات متحده عربی در جنگ علیه ملت مظلوم یمن خواهند بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه ۵ سوره قصص عنوان کرد: امروز مظلوم عالم بر ظالم پیروز شده و این سنت الهی است که باید مظلوم بر ظالم غالب شود چراکه خداوند در قرآن وعده داده که مستضعفان وارثان زمین خواهند بود و بر همین اساس یمنی‌ها حاکم آینده آن منطقه خواهند بود.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر آمادگی ایران برای میانجی‌گری در جنگ یمن به‌شرط پذیرش راه‌حل سیاسی از سوی عربستان افزود: نتیجه این جنگ برای عربستان سعودی و حامیان آن‌ها از امارات تا آمریکا و اسرائیل رسوایی است. 

سالک در پاسخ به سؤالی پیرامون احتمال مذاکره ایران و عربستان در آینده نزدیک گفت: رئیس مجلس گفت «اگر» عربستان آماده باشد اما به نظر می‌رسد عربستان حاضر به پذیرش مذاکره نخواهد بود تا شکست واقعی را متحمل شود.

این نماینده مجلس با بیان این که تمام طرف‌ها در عرصه سیاست بین‌الملل به قدرت ایران پی برده‌اند، خاطرنشان کرد: نقش جمهوری اسلامی در جهان بسیار اثرگذار است و حتی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس نیز آن را تصدیق می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.