علی لاریجانی در چهارمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدین در غربت گفت: از امام رضا (ع) روایت است کسی که مومن حقیقی است سه خصلت دارد.  خداوند عالم به غیب است و یک مومن که می‌خواهد راه رستگاری را طی کند، باید رازدار باشد. سنت پیامبر مدارای با مردم است و انسان مومن باید با مردم مدارا کند، سنت ولی پایداری، استقامت و شکیبایی در سختی است.

اهم اظهارات رئیس مجلس را به نقل از خانه ملت بخوانید؛

*مسئله فلسطین کل عالم اسلام را دچار رعشه کرد و آوارگی ۹ میلیون فلسطینی موضوعی سهمگین بود .مسئله فلسطین کماکان مسئله اول دنیای اسلام و زنده بودن این مساله  حاصل مقاومت است. مهمترین انقلاب در قرن گذشته،  پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.  امام (ره) کوله‌باری از حوادث قرن را به دوش می‌کشید و این انقلاب با محورهای اسلامی حرکت‌های خود را آغاز کرد که بزرگان زیادی بر آن تأکید داشتند.

*مسئله جهاد با حرکت انقلاب اسلامی رشد پیدا کرد، امام رضا(ع) می‌فرماید کسانی که خود را از جهاد  محروم می‌کنند،  باعث وهن  دین می‌شوند، همچنین باعث جرأت پیدا کردن دشمنان و تسلط آنها بر مسلمانان می‌گردند. در منطقه کشورهایی هستند که پول و امکانات زیادی دارند اما حقیر هستند و با یک تلفن نظر خود را عوض می‌کنند، زیرا مجاهدت ندارند.

*طی چند دهه اخیر غربی‌ها تلاش می‌کنند حرکت مجاهدانه را با حرکات کور و وحشیانه تروریست‌ها یکی بدانند  یکی از خیانت‌های تروریست‌ها به عالم اسلام این بود که چهره غلطی را  به نمایش گذاشتند، مجاهدان جان خود را می‌دهند که راحتِ خلق به وجود آید اما تروریست‌ها به دنبال وحشت خلق هستند. حزب‌الله جان خود را می‌دهد تا مسلمانان در آرامش باشند،  اما داعش و امثال آن به دنبال وحشت‌آفرینی اند.

*به دلیل وجود نیروهای تأثیرگذار در منطقه،  جریان بیداری اسلامی، جریانی واقعی، زنده و پیشگام است، مسلمانان بعد از اقدامات صورت گرفته توسط غربی‌ها و دشمنان راهی جز مقاومت ندارند و طرح‌های صلح قلابی مسیری  جز مقاومت باقی نگذاشته است، سال‌ها پیش کسینجر گفته بود ارزش نفت اعراب بیشتر از  خود آنها است، آیا این توهین نیست؛ ترامپ نیز در حال حاضر چنین مباحثی را به صراحت مطرح می‌کند.

* ژان پل سارتر،  صاحبنظر فرانسوی می‌گوید غرب همواره با اعراب به چشم مادون انسان رفتار می‌کند و از نظر آنها اعراب تنها ساکنان سرزمین‌های عربی هستند نه مالک آنها، بعد از کشته شدن ابوبکر بغدادی، ترامپ درباره ماجراجویی های خود گفت که ما نفت و مناطق نفتی را لازم داریم، آیا این نوع سخنان توهین نیست، رفتار غرب نسبت به مسلمانان چاره‌ای جز مقاومت باقی نگذاشته است.

*فردی به نام برژینسکی در یکی از مطالب خود می‌گوید در فرهنگ این منطقه کینه‌ای عظیم نسبت به دنیای غرب وجود دارد که یکی از مثال‌های آن مسئله هسته‌ای ایران است و می‌گوید ادعای آمریکا در خصوص ساخت سلاح هسته‌ای بی‌معنی است ، زیرا  اصولا ایران  کشوری اصیل و  به معنای واقعی منسجم  است، حال آن  که در اغلب کشورهای خاورمیانه چنین چیزی مشاهده نمی‌شود .ایران کشوری با هویتی معتبر و دولتی مستحکم است. او می گوید ارتش اسرائیل حدودا ۱۰۰ تا ۲۰۰ بمب هسته‌ای دارد و این برای قتل عام کفایت می‌کند. بنابراین پرداختن به موضوع هسته‌ای ایران حقه‌بازی است و  ما ۱۵ سال  است که گرفتار حقه‌بازی آمریکا هستیم.

*آمریکا با کدام مجوز حقوقی به عراق حمله کرد؟ترامپ می‌گوید ما نفت آنها را می‌خواستیم، آیا طمع داشتن به نفت یک کشور، توجیه ماجراجویی و حمله به آن  است؟

* فکر اسلامی اقتضاء  دارد که  مسلمان غیرت دینی داشته و به دنبال پیدا کردن حاکم عادل باشد،  امروز زمانی نیست که مسلمانان دست پایین را داشته باشند. آنها صاحب فکر و اندیشه هستند، جریان فکری اسلامی و مجاهدت فراموش نشده و در غربت نیز جریانی قوی و تحول ساز داشته است.

*قصد داشتند موضوع یمن را طی ۳ هفته حل کنند اما اکنون ۵ سال است درگیر آن هستند. طی ۷۰ سال گذشته به دنبال ریشه‌کنی فلسطینی‌ها بوده‌اند، اما موفق نمی‌شوند و  این نتیجه مقاومت است.

*سال‌های گذشته در مجلات عربی مقاله‌ای از عمرعبدالهادی دیده‌ام با این موضوع که چرا ما ایران را دوست داریم . این نویسنده در آن  مقاله گفته بود که  ایران را به  این دلیل دوست داریم  که رهبران آن به دنبال رشد قدرتمندانه هستند، حال آن که رهبران عرب این گونه نیستند. ایران از نظر علمی، فنی و صنعتی رشد کرده، ایران در برقراری توازن قوای هسته‌ای تحول ایجاد کرده، ایران از محور مقاومت عرب‌ها با اعزام کارشناس و ارسال  پول و سلاح حمایت می کند اما عرب‌ها با این محور دشمنی می‌کنند، رهبران ایران سدی محکم در برابر پروژه‌های آمریکایی و اسرائیلی هستند اما رهبران عرب در درون آن  پروژه‌ها مشارکت می‌کنند، رهبران ایران اهمال‌کار و ثروت‌اندوز نیستند. آمریکا دست از  گفت‌وگوی مذبوحانه با رهبران ایران برنمی‌دارند اما رهبران عرب چاپلوسی آمریکا را می‌کنند.‌در ایران مردم رهبران را انتخاب و حفظ کرده و تغییر می دهند اما رهبران عرب ترس تزریق می کنند، ما ایران را دوست داریم به دلیل اینکه کشور همسایه ما، کشوری مسلمان و مقاوم در برابر تفرقه‌افکنی‌ها است.

* در سختی و فشار اقتصادی قرار داریم،  اما باید قدر و منزلت خود را  بدانیم، مقاومت و استقامت عامل تغییر جایگاه ایران در معادلات و پایان فشارهاست. در موضوع هسته‌ای زمانی می‌گفتند اجازه فعالیت حتی  یک سانتریفیوژ را نمی‌دهیم اما بعدها غنی سازی را پذیرفتند و برای مذاکره درخواست دادند. از این رو باید گفت که  استقامت، زحمت و نتیجه درخشان دارد و این راه عزت ایران است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.