تابلو نقاشی‌ «رینگ بوکس» (۱۹۸۱)‌ اثر «ژان میشل باسکیت» با قیمت حدودی ۱۰ الی ۱۵ میلیون دلار در حراجی «فیلیپس»‌ واقع در نیویورک به فروش گذاشته می‌شود.

در این تابلو نقاشی یک بوکسور در حالی که نیزه‌ای به دست دارد به تصویر کشده شده است. شباهت این تابلو با خودنگاره‌ای که «باکسیت»‌ در همان سال از خود خلق کرده است سبب شده کارشناسان فکر کنند بوکسر این تابلو نقاشی در حقیقت خود «ژان میشل باسکیت» است.

دو سال گذشته «باسکیت» به جمع هنرمندانی پیوست که اثرشان در یک حراجی بیش از  ۱۰۰ میلیون دلار فروش رفته است. سال ۲۰۱۷ تنها دو دقیقه طول کشید تا تابلو نقاشی بدون عنوان این هنرمند در حراجی ساتبیز نیویورک با قیمت  ۱۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار توسط یک میلیونر ژاپنی خریداری شود. فروش این تابلو در آن زمان رکورد گران‌ترین تابلو نقاشی فروخته شده در حراجی ساتبیز نیویورک را شکست.

«ژان میشل باسکیت» هنرمند آمریکایی ـ هاییتی، سال ۱۹۶۰ در نیویورک ‌به دنیا آمد. او ابتدا به‌عنوان یک هنرمند گرافیتی در نیویورک و بعد در دهه ۱۹۸۰ به‌عنوان یک هنرمند سبک نئواکسپرسیونیسم مشهور شد. این هنرمند در ۱۲ اوت ۱۹۸۸ و در سن ۲۷ سالگی به‌ دلیل مصرف بیش از اندازه مواد مخدر درگذشت.

نقاشی‌های باقی‌مانده از این نقاش، الهام‌بخش هنرمندان نوگرای معاصر بوده است و به قیمت‌های بالایی خرید و فروش می‌شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.