مجله نیوزویک مدعی شد وی در ماه اوت گذشته به عنوان جانشین ابوبکر بغدادی و با پیشنهاد رهبر پیشین داعش برای این مقام انتخاب شده است.

به گفته رسانه‌های آمریکایی، البغدادی و قرداش بیش از پانزده سال در کنار هم فعالیت کرده‌اند. هر دوی آنها در زمره زندانیانی هستند که در زندان بوکا پس از اشغال عراق توسط آمریکا با یکدیگر آشنا شدند. آنها در سال ۲۰۰۳ نیز با هم بازداشت شدند.

به گزارش یورونیوز، سعید عبدالرحمن مولا در سال ۱۹۷۰ بدنیا آمده است و یکی از حامیان و اعضای معتقد حزب بعث به رهبری صدام بود. دلیل بازداشت او توسط آمریکایی‌ها پس از اشغال عراق و سقوط حکومت صدام، عضویتش در حزب بعث بود. او مانند البغدادی پس از آزادی از زندان بوکا، به القاعده در عراق پیوست.

عبدالرحمن مولا را می‌توان در کنار البغدادی، یکی از بنیان گذاران داعش در عراق و سوریه دانست. کاخ سفید پاداش ۵ میلیون دلاری برای کسانی که محل اختفای او را افشا کنند، تعیین کرده است.

تارنمای اعماق وابسته به داعش در ماه اوت گذشته اعلام کرد که عبدالرحمن مولا به عنوان جانشین ابوبکر البغدادی انتخاب شده است.

گفته می‌شود جانشینی او با استقبال چندانی در میان افراد تصمیم گیرنده گروه داعش مواجه نشده است و به نظر می‌رسد دلیل مهم آن اصلیت ترکمن وی باشد.

در راس گروه‌های افراطی عراق همواره رهبران عرب حضور داشته‌اند اما عبدالرحمان مولا هر چند عراقی است اما اصلیت ترکمن دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.