«محمد عبدالسلام» رئیس هیات ملی مذاکرات صلح یمن روز سه‌شنبه مخالفت شدید خود را با انجام هرگونه حل و فصل سیاسی در صورت عدم توقف حملات ائتلاف سعودی اعلام کرد.

سخنگوی جنبش انصارالله گفت که انجام مذاکره در شرایط جنگی با ادعاهای مطرح شده درباره صلح یمن تناسب ندارد و همه تجربه‌های گذشته اثبات کرد که شکست هرگونه گفت‌وگوی سیاسی در سایه ادامه روند محاصره و تجاوزات فایده‌ای ندارد.

عبدالسلام که این اظهارت را در دیدار با سفرای آلمان در یمن و عمان عنوان می‌کرد، افزود: «آنچه که ممکن است در حل و فصل سیاسی بحران یمن در سایه ادامه تجاوزات و محاصره حاصل شود، راه‌حل‌هایی جزئی و محدود است».

رئیس هیات ملی مذاکرات صلح یمن افزود: «دشمن در سطح سیاسی و نظامی یک واقعیت منفی را از خود بر جای گذاشته است و اکنون آنچه که باید جامعه جهانی انجام دهد، حمایت از توقف درگیری‌ها و رفع محاصره علیه یمن و حمایت از مذاکرات و گفت‌وگوهای سیاسی فراگیر در یک فضای آرام است».

 سخنگوی جنبش انصارالله یمن این اظهارات را پس از آن مطرح می‌کند که صنعاء طی یکی دو روز گذشته میزبان «مارتین گریفتیس» نماینده سازمان ملل در امور یمن بود.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن دیروز (دوشنبه) در سخنانی از دیدار «سید عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله و «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن خبر داد و گفت که الحوثی در این دیدار خواستار تحرک «سازمان ملل برای بررسی راه‌حل‌های سیاسی و توقف جنگ علیه یمن و محاصره آن» شده است.

به گزارش المسیره، عبدالسلام عنوان کرد: « سید عبدالملک الحوثی در این دیدار تاکید کرد که صلح فراگیر و راه‌حل عادلانه بهترین گزینه برای رفع همه مشکلات یمن است».

سخنگوی جنبش انصارالله در ادامه به نقل از سید عبدالملک الحوثی اعلام کرد که «گزینه نظامی و محاصره اقتصادی، هرگز منجر به برقراری صلح در یمن نخواهد شد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.