جنبلاط که از همان روزهای نخست آغاز تظاهرات اعتراض آمیز در لبنان حریری را به استعفا فراخوانده و گفته بود خود نیز با او استعفا خواهد کرد، امروز سه شنبه در گفت و گو با شبکه المیادین افزود : نمی دانم شرایط حریری چگونه است اما اگر نامزد شود، ما با او هستیم.

وی ادامه داد :من خواستار تشکیل دولت تکنوکرات (فن سالار) هستم و از آنجا که همه لبنانی ها بهای شرایط کنونی را خواهند پرداخت، همه را به آرامش و مراجعه به عقل و منطق فرامی خوانم زیرا خشونت چیزی را حل نمی کند.

وی اظهار کرد: من در خصوص اعتراضات اخیر،  موضع روشنی اتخاذ و مخالفت خود را با مسدود کردن راه ها در محورهای اصلی اعلام کردم اما در عین حال موافق باقی ماندن تظاهرکنندگان در خیابان ها و میادین هستم.

جنبلاط گفت: هر کس که روی کار بیاید ، بداند که وضعیت در لبنان بحرانی است و باید در تلاش برای جلوگیری از بروز فاجعه اقتصادی در کشور باشد.

این در حالی است که "میشل عون" با تحویل درخواست کتبی سعد حریری برای استعفا، فردا (چهارشنبه) نظر خود را اعلام خواهد کرد.

پس از این که سعد حریری استعفای خود را تسلیم رئیس جمهوری کرد، فواد سنیوره (۲۰۰۵-۲۰۰۹) و نجیب میقاتی (۲۰۱۱-۲۰۱۴) و تمام سلام (۲۰۱۴-۲۰۱۶)  سه نخست وزیر سابق لبنان در منزل سنیوره گردهم آمدند.

در این میان حامیان جریان المستقبل به رهبری سعد حریری پس از اعلام تصمیم او به استعفا برخی راه های بیروت را بستند اما مخالفاننخست وزیر در خیابان ها شادی کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.