دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد، سه‌شنبه شب به خبرگزاری فرانسه گفت که نیروهای سوریه در منطقه راس‌العین نزدیک مرز ترکیه با نظامیان این کشور درگیر شده و دو طرف با ادوات سنگین همدیگر را هدف قرار دادند.

به گزارش این دیده بان، پنج نظامی سوری درپی حمله موشکی ارتش ترکیه کشته شدند.

براساس این گزارش، ششمین نظامی سوری نیز به دست گروه‌های تروریستی مورد حمایت آنکارا و در جریان درگیری در نزدیکی روستای "الاسدیه" واقع در ۱۰ کیلومتری مرز ترکیه اعدام شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد، گشتی‌های ارتش روسیه در گذرگاه مرزی"الدرباسیه" در شمال شرق سوریه، هدف خمپاره‌ای ارتش ترکیه قرار گرفته است.

۲۳ مهرماه بود که کردهای سوریه با دولت بشار اسد بر سر مقابله با تهاجم ارتش ترکیه به مناطق شمال شرق سوریه به توافق رسیده بودند.

ارتش ترکیه نهم اکتبر (۱۷ مهرماه) دست به عملیاتی نظامی موسوم به "چشمه صلح" در شمال شرق سوریه کرد که تحت کنترل نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) قرار دارد تا یک منطقه امن به طول ۱۲۰ کیلومتر و عرض ۳۰ کیلومتر در مرز با سوریه ایجاد کند.

حملات یک هفته‌ای ترکیه، پس از توافق آتش‌بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد و آنکارا به شبه نظامیان کُرد سوری، پنج روز مهلت داد، تا ۳۲ کیلومتر از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

روسیه و ترکیه ۳۰ مهرماه درجریان مذاکرات «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» سران دو کشور در سوچی به توافق ۱۰ ماده‌ای درباره سوریه دست یافتند که مهمترین بخش آن تفاهم بر سر خروج تمام واحدهای متعلق به شبه نظامیان کرد از عمق ٣٠ کیلومتری مرز ترکیه از جمله منبج و مناطق حومه آن عنوان شده است.

«سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه سه‌شنبه شب اعلام کرد، عقب نشینی شبه نظامیان کرد از محدوده امنیتی در مناطق شمال شرق سوریه پیش از موعد مقرر به پایان رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.