«ریاست برشنا» یا اداره برق افغانستان روز چهارشنبه اعلام کرد که پایه دکل های برقی که در روز ۱۵ مهر ماه در سالنگ جنوبی منفجر شده بود، ساخته شده و برای برقراری اتصال سیم ها در محل اصلی آن، برق کابل از دو روز پیش به طور کامل قطع شده است.

کابل روز گذشته نیز به دلیل تکمیل نشدن تعمیرات کابل های برق در سالنگ، صرفا برای چند ساعت در شب از برق حرارتی استفاده کرد.

ریاست برشنا افزود: عملیات اتصال سیم ها تکمیل نشده و قرار بود تا پاسی از شب گذشته خاتمه یابد. اما برق برخی از مناطق شهر کابل ساعت یک بامداد وصل و ساعات ۵ صبح دوباره قطع شد که این روند تاکنون در کابل ادامه داشته است.

طالبان و شماری از افراد سودجود پایه های برق وارداتی در استان های شمال افغانستان را برای بدست آوردن پول منفجر می سازند.

این گزارش حاکی است افراد طالبان پیشتر اقدام به منفجر کردن دکل های برق می کردند اما اکنون به نظر می رسد که برخی افرادسودجو به نام طالبان با اداره برق تماس می گیرند و تقاضای دریافت مبلغی پول میکنند که اگر این مبلغ پرداخت نشود، آنها اقدام به ایجاد انفجار در دکل های برق می کنند.

به گزارش ایرنا، تعدادی از پایه های برق وارداتی از کشورهای همسایه شمالی افغانستان در روز ۱۵ مهر ماه توسط چهار نفر در سالنگ جنوبی در استان «پروان» زمان قطع شد. اداره برق پس از این موضوع اعلام کرد که از پرداخت بیش از ۱۰۰ هزار دلار به باج خواهان که تهدید به این اقدام کرده بودند، خودداری کرده است.

اگرچه افرادی که پایه های برق را منفجر کرده بودند، پس از مدتی توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند، اما این اقدام خرابکارانه سبب شد، کابل قریب به یک ماه در تاریکی و خاموشی کامل فرو رود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.