هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با ریاست سیده فاطمه ذوالقدر در حاشیه نشست شورای اجرایی اول مجمع مجالس آسیایی با رئیس پارلمان قطر در شهر ریزه ترکیه دیدار کرد.

سیده فاطمه ذوالقدر در این دیدار با تاکید بر توسعه روابط و مناسبات فیمابین در حوزه های مختلف، گفت: روابط دوستانه دو کشور و توسعه آن امری مهم محسوب می‌شود از این رو می توان با تکیه بر این موضوع، سطح همکاری‌های دو کشور را افزایش داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم ضمن تبریک به رئیس مجلس قطر بدلیل پذیرش عضویت اصلی مجلس آن کشور در این مجمع پارلمانی، تصریح کرد: باید یادآور شد امروزه نقش دیپلماسی پارلمانی در چارچوب مجامع پارلمانی در تقویت هرچه بیشتر همکاری های دوجانبه و چند جانبه موضوع مهمی تلقی می‌شود که این مهم در روابط تهران - دوحه نیز موثر خواهد بود.

وی در این دیدار ضمن درخواست مشارکت بیشتر قطر در مجمع مجالس آسیایی، ادامه داد: مجلس ملی قطر نشان داده است که میزبان خوبی برای مجامع پارلمانی است و بر همین اساس پیشنهاد داد که قطر، میزبانی اجلاس های مجمع مجالس آسیایی را بر عهده بگیرد.

همچنین ذوالقدر ضمن تشکر و قدردانی از اظهارات و مواضع رئیس مجلس قطر در مورد فلسطین در این نشست خاطر نشان کرد: بدلیل تغییر و تحولات اخیر در منطقه، موضوع فلسطین موضوعی مهم و اساسی به شمار می آید که بایستی مورد توجه جدی کشورهای آسیا به ویژه کشورهای اسلامی قرار گیرد.

رئیس مجلس قطر نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایت های مجلس شورای اسلامی از عضویت کامل قطر در مجمع مجالس آسیایی، اعلام نمود که سطح روابط همکاری های دو کشور، روند رو به رشدی دارد و اظهار امیدواری کرد که روابط پارلمانی دو کشور نیز به موازات روابط دو کشور گسترش یابد.

وی تصریح کرد: مجلس قطر تمامی تلاش خود را خواهد کرد تا نقش فعال و مهمی در مجمع مجالس آسیایی داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.