به گزارش اسکای نیوز،‌ فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات بازگشت نیروهای فعال خود در عدن به خاک کشور را اعلام کرد و دلیل آن را تحقق ماموریت نظامی محوله در آزادسازی عدن و تامین امنیت آن دانست.

طبق بیانیه این فرماندهی کل، ماموریت امنیتی این استان جنوبی به عربستان و نیروهای یمنی سپرده شده است.

فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات در بیانیه خود آورده است: عملیات تحویل عدن به نیروهای سعودی و یمنی برحسب وظیفه و طبق استراتژی نظامی برنامه‌ریزی شده و به منظور تضمین حفظ دستاوردهای به دست آمده، صورت گرفت و با موفقیت انجام شد.

در این بیانیه این گونه عنوان شده است: نیروهای اماراتی اقدام به آزادسازی عدن کردند، پس از آن از این شهر عملیات نظامی نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان شروع و در نهایت منجر به آزادسازی مناطقی از یمن از تصرف نیروهای حوثی شد.

در ادامه این بیانیه اضافه شده است: نیروهای اماراتی بر آماده سازی نیروهای یمنی (مزدوران دولت مستعفی یمن)، آموزش و تجهیز آنها به سلاح اقدام کردند تا این نیروها بتوانند به وظایف نظامی خود در مرحله واگذاری عمل کنند، این اقدامات منتج به مرحله ایجاد نیروهای یمنی بسیار آموزش دیده و قادر به برقراری ثبات در یمن و کنترل اوضاع به شیوه نظامی حرفه‌ای شد.

در این بیانیه مطرح شده است: نیروهای اماراتی با همکاری نیروهای برادر و دوست به مبارزه با گروه‌های تروریستی در استان‌های جنوبی و مناطق دیگر ادامه خواهند داد.

فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات ادامه تجاوزگری‌هایش علیه یمن را این گونه توجیه کرد، نیروهایش به عنوان بخشی از نیروهای ائتلاف عربی به حمایت و پشتیبانی از "برادران در یمن" در جهت مصلحت آنها ادامه خواهند داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.