رویترز گزارش داد، در تاریخ ۳۱ اکتبر مجلس نمایندگان آمریکا برای رسمیت بخشیدن به روند استیضاح دونالد ترامپ، رای گیری انجام می دهد. همزمان قرار است دومین مقام مشغول به کار در کاخ سفید برای ادای شهادت در جمع قانون‌گذاران حاضر شود.

تیم موریسون، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در امور مربوط به اروپا و روسیه، دومین فردی‌ است مشغول به کار در کاخ سفید که قرار است به مجلس نمایندگان برود.با این حال یک مقام ارشد دولت به شماری از رسانه‌ها گفته ظاهرا موریسون از مقام خود کناره‌گیری می‌کند.

از سوی دیگر از جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی  ترامپ خواسته شده هفته آینده برای ادای شهادت به مجلس نمایندگان برود، اما وکیل آقای بولتون به شبکه سی‌ان‌ان گفته او بدون احضاریه رسمی به کنگره نخواهد رفت.

بولتون از آوریل سال ۲۰۱۸ مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ بود تا این‌که در ۱۰ سپتامبر از این مقام کنار گذاشته شد. گفته می‌شود او یکی از شخصیت‌های کلیدی‌ است که در عین حال تلاش کرده مانع از اقدامات داخلی کاخ سفید برای آن‌که اوکراین در مورد رقیب سیاسی آقای ترامپ، یعنی جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، تحقیق کند، بشود.

روند تحقیقات مجلس نمایندگان در مورد این‌که آیا رئیس‌جمهوری باید استیضاح شود یا نه، به مکالمه تلفنی ترامپ با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین باز می‌گردد؛ در جریان آن مکالمه دونالد ترامپ از همتای اوکراینی خواسته «لطفی بکند» و در مورد جوبایدن، از نامزدهای اصلی حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، و پسرش، که عضو هیئت مدیره یک شرکت نفت و گاز در اوکراین بود، تحقیق کند. در آن زمان دونالد ترامپ اعطای یک کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را متوقف کرده بود.

دونالد ترامپ تحقیقات را «قلابی» توصیف کرده و بارها تاکید کرده هیچ عمل نادرست و خلافی از او سرنزده‌است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.