سامسونگ در سه ماهه سوم خود با کند شدن سود فناوری برخورد کرده است. این شرکت روز چهارشنبه از سقوط شدید سود در شرایط ضعف مداوم در صنعت تراشه ها خبر داد. البته فروش قوی تلفن های همراه این شرکت باعث شده وضعیت تراشه ها تا حد زیادی جبران شود.

این غول الکترونیک کره جنوبی گزارش داد سود عملیاتی سه ماهه سوم خود در سه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر با ۷.۷ تریلیون وون (۶.۶ میلیارد دلار) تخمین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۶٪ کاهش داشته است. همچنین اعلام شده است که درآمد شرکت نیز حدود ۵.۳٪ کاهش یافته و به ۶۲ تریلیون وون (۵۳ میلیارد دلار) رسیده است.

این شرکت از نوعی ضعف عمومی در بازار گوشی های هوشمند نیز رنج می برد ، که به نظر می رسد ناشی از افزایش قیمت تلفن ها است و مصرف کنندگان سامسونگ نیز کمتر تمایلی دارند گوشی های خود را به روز کنند. اما در سه ماهه سوم ، درآمد حاصل از بخش موبایل این شرکت ۱۷.۴ درصد افزایش یافت و به ۲۹.۲۵ هزار میلیارد وون رسید. این شرکت امیدی جدی روی گوشی های گلکسی نوت ۱۰ و سری A خود دارد.

سامسونگ در بیانیه درآمد خود گفت: "درآمد موبایل در سه ماهه سوم به طور قابل توجهی افزایش یافته و پرچمدار گلکسی نوت ۱۰ ، یک محصول با سودآوری بالا در بخش بازار انبوه است. گلکسی نوت ۱۰ در سه ماهه سوم از عملکرد فروش پیشین خود فراتر رفته و رشد دو رقمی در حجم را نشان می دهد."

سامسونگ روی تمایل خریداران به گوشی های ارزان تر و  به ویژه دستگاه های سری A خود نیز حساب کرده است. از دیدی برخی کارشناسان بعید نیست گلکسی فولد جدید که از قیمت ۱،۹۸۰ دلار شروع می شود ، نتایج مالی سامسونگ را در ارزیابی بعدی تقویت کند. اما سامسونگ گفته که انتظار می رود فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ کاهش یابد زیرا فروش پرچمداران پس از بالاترین سطح رونق فروش تضعیف می شود.

سامسونگ به عنوان بزرگترین سازنده تلفن و تلویزیون دنیا شناخته شده است ، اما تراشه های حافظه بیشتری را نیز نسبت به سایر شرکت ها به فروش می رساند.اما هنگامی که قیمت ها و تقاضا برای تراشه ها کاهش می یابد ، سامسونگ  متضرر می شود. اکنون درآمد حاصل از فناوری های نیمه هادی این شرکت با ۲۹ درصد کاهش به ۱۷.۵۹ تریلیون وون رسید. اما این شرکت گفت خوش بین است که این بخش به زودی شاهد بازگشت کمی باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.