دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با رادیو ال‌بی‌سی انگلیس گفت‌وگو و درباره مسائل داخلی این کشور اظهارنظرهای مداخله‌جویانه کرد.

ترامپ با اشاره به انتخابات ماه آینده در انگلیس، جرمی کوربین رهبر حزب کاگر در این کشور را گزینه‌ای نامناسب برای نخست‌وزیری دانست.

وی گفت: کوربین برای کشور شما خیلی بد خواهد بود. او بسیار بد خواهد بود. او شما را در مسیر بدی قرار میدهد. او شما را به جاهای بدی می‌کشاند.

قانونگذاران انگلیسی این هفته در پی تسلیم شدن بوریس جانسون نخست‌وزیر این کشور و درخواست رسمی از اتحادیه اروپا برای تعویق برگزیت، پس از کش‌وقوس‌های فراوان با پیشنهاد انتخابات زودهنگام وی موافقت کردند.

ترامپ که پیشتر نیز از جانسون حمایت و تعریف کرده بود، بار دیگر به تحسین او پرداخت و گفت: او مرد فوق‌العاده‌ای است و من فکر می‌کنم که او دقیقا فرد درستی برای زمان حاضر است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین نایجل فاراژ رهبر حزب برگزیت را ستوده و گفت که جانسون با همراهی او «نیرویی غیرقابل توقف» خواهند بود.

ترامپ از توافق دولت جانسون با اتحادیه اروپا برای خروج از انگلیس نیز انتقاد کرده و گفت که بخش‌هایی از این توافق مانع تجارت واشنگتن با لندن است.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر نیز بارها در امور داخلی انگلیس از جمله در مسئله خروج این کشور از اتحادیه اروپا دخالت کرده و بارها نیز جانسون را ستوده است.

وی خردادماه امسال در آستانه سفر خود به انگلیس از ترزا می نخست وزیر مستعفی این کشور انتقاد و از جانسون وزیر خارجه پیشین که برای تصاحب پست نخست وزیری نامزد شده بود، حمایت کرد.

ترامپ با «جالب» خواندن رقابت افراد مختلف در حزب محافظه‌کار انگلیس برای تصدی این پست و با این ادعا که همه رقبا را می‌شناسد و در این زمینه «سخت مطالعه کرده» است، گفت: فکر می‌کنم که کار بوریس (جانسون) بسیار خوب باشد. او (در این سمت) بسیار عالی خواهد بود.

وی همچنین مدعی شد که برخی از ۱۲ نامزد نخست‌وزیری حزب محافظه‌کار انگلیس با او تماس گرفته و خواستار حمایت علنی وی شده‌اند، اما نامی از این افراد نبرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.