به گزارش روزنامه تایم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب در حساب توییتر خود اعلام کرد که به دلیل بدرفتاری مقامات نیویورک با او، محل اقامت دائمی خود را به پالم بیچ در فلوریدا منتقل خواهد کرد.

ترامپ در توییتر خود نوشت: (پلاک) ۱۶۰۰ خیابان پنسیلوانا، کاخ سفید جایی است که من عاشق آن هستم و امیدوارانه در ۵ سال آینده هم در آنجا می مانم در حالی که آمریکا را دوباره قدرتمند خواهیم کرد. اما من و خانواده ام پالم بیچ فلوریدا را به عنوان محل اقامت دائمی مان انتخاب کرده ایم. نیویورک و مردم آن برای من عزیز هستند و همیشه اینطور خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا در توییت دیگری نوشت: اما متاسفانه با وجود اینکه من هر ساله میلیون‌ها دلار به عنوان مالیات برای این شهر و ایالت می‌پردازم، سیاستمداران این شهر و این ایالت با من رفتار بدی داشته اند. تعدادی از آن‌ها حتی با من بدتر هم رفتار کرده اند. من از اینکه چنین تصمیمی بگیرم، متنفر هستم. اما این بهترین گزینه برای همه نگرانی‌ها خواهد بود. من به عنوان رئیس جمهور آمریکا همیشه به نیویورک و مردم فوق العاده آن کمک خواهم کرد. نیویورک همیشه در قلب من جایگاه ویژه‌ای دارد.

دونالد ترامپ پیش از این هم با مقامات محلی نیویورک اختلافاتی داشته است. در حال حاضر هم به دلیل آغاز تحقیقات درباره مسائل مالی و تجاری او و اظهارنامه مالیاتی اش که همیشه آن را پنهان می‌کند، چنین تصمیمی گرفته است. با وجود اینکه تصمیم به جابجایی او هیچ تأثیری بر روند این تحقیقات نخواهد داشت، به رئیس جمهور اجازه می‌دهد از پرداخت نرخ مالیات‌های ۹ درصدی ایالت نیویورک و ۴ درصدی شهر نیویورک بپرهیزد. در حالی که نرخ مالیات در فلوریدا بسیار پایین‌تر است.

این خبر همچنین مقامات محلی شهر منهتن را خوشحال کرده است؛ زیرا دیگر مجبور نیستند ترافیک‌های شدید و اقدامات امنیتی اطراف محل اقامت ترامپ را تحمل کنند.

دونالد ترامپ تاکنون تعدادی از تعطیلات خود را در فلوریدا گذرانده و حتی با مقامات عالی رتبه هم در آنجا مذاکراتی انجام داده است. رئیس جمهور آمریکا پیشتر محل اقامتش در فلوریدا را «کاخ سفید زمستانی» خوانده بود.

برج ترامپ واقع در منهتن نیویورک از سال ۱۹۸۳ محل اقامت دائمی وی بوده است. اما رئیس جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید وقت کمتری را در برج خود می‌گذراند. بر اساس اعلام ان بی سی نیوز، ترامپ از زمان آغاز ریاست جمهوری ۹۹ روز را در عمارت اعیانی اش در مارالاگو و فقط ۲۰ روز را در برج ترامپ گذرانده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.